Menu Sluiten
MarcoPieterse
Deze gebruikersaccount status is Goedgekeurd

Forum Replies Created

RE: Aanhaalmoment niet standaard kopmoeren

Ik geef altijd 10% overspanning, dus 70 Nm. Bij originele moeren draai je dan soms al de draad uit de moer, maar bij die verbeterde niet. Zorg natuurlijk wel dat de kop en het blok goed schoon zijn en...

In forum Motorisch

6 maanden geleden
RE: Spitfire mk3 met mk2 carburateur

Zal geen probleem zijn. Deze carburateurs zijn gelijk en hebben geen aansluiting voor de carter ontluchting (zoals bij de MK4). Alleen de naalden zijn verschillend. In de MK1/2 zitten AN naalden en in...

In forum Problemen

6 maanden geleden
RE: verschil in papieren kenteken en vin plaatje

Dit kan voorkomen bij import auto's. Kijk eens naar de taal op dat plaatje. Bij Duitse auto's wordt de 1500 altijd MK4 1500 genoemd. En dat is het ook, want de MK4 en 1500 zijn gelijk, alleen heeft de...

In forum Algemeen

6 maanden geleden
RE: oliekeerring ingaande as bak MK III

Zoals al aangegeven heeft alleen de late 1500 een afdichting op de as gehad. Alle overige modellen hebben de scroll afdichting. Bij de zogenaamde seal afdichting is zowel de as, alsook de insert in de...

In forum Aandrijving

4 jaar geleden
RE: Gevraagd Motor MK3

Hoe veel wil je er hebben? We hebben er genoeg in iedere staat. Laat het mar weten Marco Pieterse (CCEE.nl)

In forum Te koop gevraagd

7 jaar geleden
RE: accuspark ontsteking inbouwen

Ben, Waarom laat je hem niet gewoon bij AccuSpark inbouwen. Als specialist in elektronische ontsteking én Spitfires moeten wij je probleem kunnen oplossen.

In forum Motorisch

9 jaar geleden
RE: Op de achterbank dus

Dit is ook wel leuk, en op basis van een Spitfire: Iets meer auto dan een Sammio. Ik ben al 5 jaar bezig met zoiets (tenminste, ik ben er 5 jaar geleden aan begonnen)

In forum Op de bijrijdersstoel

11 jaar geleden
RE: clignateur

De Spitfire geeft geen geluid bij richting aangeven. Je kan uitsluitend het relais horen schakelen. Als dat relais niet meer onder het dashboard zit, maar b.v. in de motorruimte, dan zal je het niet m...

In forum Even voorstellen

11 jaar geleden
RE: Bougies

Goede bougies, maar je mengsel is (veel) te arm. Kleur hoort koffiebruin te zijn (afhankelijk van hoe sterk je het drinkt...).

In forum Ontsteking

11 jaar geleden
RE: Versnellingsbak met onbekend VIN nummer

Koos, Die nummers zijn altijd interessant. In jouw geval zie ik 2 mogelijkheden: 1. In de fabriek was de G even niet bruikbaar dus hebben ze de meest gelijkende letter genomen. Met GB zou hij uit een ...

In forum Aandrijving

12 jaar geleden
RE: NIeuw hier...

Simon, Welkom in de wereld van de Spitfire. Koop eerst bij de Spitfire club eens de "Guide to Originality". Dit is het beste naslagwerk als je wilt weten hoe het origineel heeft horen te zij...

In forum Even voorstellen

12 jaar geleden
RE: ff voorstellen

Ger, Welkom in de club van Spitfire rijders. De afstand Elsloo-Venray is ongeveer net zo ver als naar Marke & Ertel of Ruud Sipkema. Ook bij mij kan je terecht voor onderdelen en onderhoud. Zi...

In forum Even voorstellen

12 jaar geleden
RE: voorstellen MK3 1968

Marcel, Welkom in de club van Spitfire rijders. De afstand Roermond-Venray is goed te doen (lijkt me) en ik wil je auto graag onderhouden en servicen. Zie www.ccee.nl.

In forum Even voorstellen

12 jaar geleden
RE: handrem schakelaar

Het lampje 'brake' is bij de meeste 1500's niet van de handrem, maar van de verdeler van het gescheiden remsysteem (voor op het schutbord). Hij is inderdaad gekoppeld met het oliedruklampje. Dus, als ...

In forum Electrisch

12 jaar geleden
RE: 1ste keer starten spitfire mk2

Het lijkt er nu op dat de spanning op de ontsteking wordt geschakeld met de startmotor. De ontsteking moet op contact (2) altijd onder spanning blijven staan en niet alleen tijdens het starten. Anders...

In forum Algemeen

12 jaar geleden
Pagina 1 / 4