Forum Replies Created
RE: Geen aandrijving, wel gekoppeld in versnelling Dag Huib, Misschien is je euvel al opgelost, maar hierbij wat hints. In de "cirkel of live" heb je; motor (die loopt), koppeling, versnellingsbak, cardanas; kruiskoppeling; differentieel, kruiskoppe... |
In forum Problemen |
2 jaar geleden |
RE: geen vonk meer Oh, bestand niet toegelaten. Dit is de link |
In forum Ontsteking |
3 jaar geleden |
RE: geen vonk meer Dag Herman Na twee en half jaar rust zou ik ook niet zo snel weer opgang komen. Het verhaal vertelt niet of je eerst wel een vonk had, voordat de benzinepomp is vervangen. Eerst diagnose stellen en mo... |
In forum Ontsteking |
3 jaar geleden |
RE: Single rail versnellingsbak 1500 Hallo, Voor degene die het leuk, of interessant vindt, hierbij het vervolg van het (de-)monteren van de single rail versnellingsbak. Geen idee wat het euvel kon zijn, en daarom heb ik de bak er weer u... |
In forum Aandrijving |
5 jaar geleden |
Single rail versnellingsbak 1500 Hallo, Mijn versnellingsbak (single rail 1500) maakte een zagend geluid. Kenners bestempelde dit als "lager"-probleem en adviseerde er niet te lang mee te wachten. Omdat de krukaskeerring ook lekte, d... |
In forum Aandrijving |
5 jaar geleden |
RE: Lege voorste vlotterkamer Beste Piet, Dat is vervelend. Dat rode buisje is de sproeier. Indien de vlotterkamer leegloopt, is het meest waarschijnlijke dat dit via de onderzijde gebeurt. Zolang de motor draait zal deze continu ... |
In forum Brandstofsysteem |
5 jaar geleden |
RE: ruitenwisser motor wissers blijven staan bij uitschakelen schakelaar late 1500 Hallo Herman, De groene draad is de constante stroomdraad. Die geeft de power om de wissers in de ruststand te zetten. Deze zit na het contact. Even de spanning meten op de groene en zwarte (is de ma... |
In forum Electrisch |
7 jaar geleden |
RE: startmotor? Hi, Even een kleine toevoeging. Maximale gemiddelde accuspanning bedraagt ongeveer 12.8V bij volle lading. Kan kortstondig een piek naar boven geven. Ondergrens is ongeveer 11V. Let op: de dynamo leve... |
In forum Motorisch |
9 jaar geleden |
RE: stotteren hi, Je schrijft dat je eerst naar de pomp bent geweest. Ik begrijp hieruit dat je tank bijna keeg was. Je kunt beter met een volle tank op stal gaan. Er zit altijd wel wat vocht in de tank en dat geef... |
In forum Motorisch |
10 jaar geleden |
RE: Startmotor Hallo, Een en ander is het gevolg van het type startmotor. De startmotor die gemonteerd zit op de Spitfire is van het type inertia en werkt wezenlijk anders dat de startmotor in de meeste iets moderne... |
In forum Motorisch |
10 jaar geleden |
RE: Olie in winter Beste, Iedere 2 jaar verversen, max. Ongeacht het aantal gereden kilometers. Minerale olie verliest namelijk zijn kwaliteit met de tijd. Vergeet niet dat olie niet alleen voor de smering is maar ook b... |
In forum Motorisch |
10 jaar geleden |
RE: remverschil tussen links- en rechtsvoor Hi Cor, Als de zuiger goed vrij beweegt in de cilinder (remtang), gaan we er van uit dat deze OK is. 1. Blijft de remvloeistof op peil? 2. Hoe oud is je remvloeistof? Het beste is om deze iedere 2 jaa... |
In forum Remsysteem |
11 jaar geleden |
RE: Accuspark 25D4 hi Herman, ja idd voor de resistor. zoals op het schema en zoals Michel schrijft. Zo ook op hetfilmpje alleen daar is geen resistor. Er is geen derde draad noodzakelijk. Suc6 -gr Simon |
In forum Ontsteking |
11 jaar geleden |
RE: Accuspark 25D4 Hi, Ja, een plus draadje. Van bobine naar rode draad van AccuSpark Zie: en even naar beneden scrollen vooor het wire schema. Ga eventueel naar "Help pages". Daar staat een filmpje en in 6mi... |
In forum Ontsteking |
11 jaar geleden |
RE: Linker achterrem loopt aan? Een defect lager maakt in de regel een ander geluid. Het geluid dat omschreven wordt klinkt mij bekend in de oren. Schurend metaal op metaal geluid. En niet continue dat maakt het extra lastig. Net e... |
In forum Remsysteem |
11 jaar geleden |