Forum Replies Created
Onderdelen spitfire Bij restauratie van mijn spitfire,ben ik erachter gekomen,dat er een aantal onderdelen van de mini cooper,ook passen,ofwel hetzelfde zijn.Ik heb diverse onderdelen o.a.koplampdelen (koplamppot,lamphui... |
In forum Algemeen |
13 jaar geleden |
RE: Tunnel Bij de rubriek algemeen,heb ik eens een stukje geplaatst over restauratie van de kartonnen versnellingsbak cover.Misschien heb je daar iets aan.(ik heb de tunnelcover zoals daarin beschreven,overtrokk... |
In forum Body en chassis |
13 jaar geleden |
RE: Renovatie dashboard Soms maak ik nog wel eens een dashboard.Ik ben het in ieder geval nog niet verleerd,en ik heb de benodigde freesjes nog.Zet je mailadres maar op het forum,dan neem ik kontakt op.R v.d.Steen |
In forum Body en chassis |
14 jaar geleden |
RE: slecht lopen als auto warm is heb je een hitteschild tussen inlaatspruitstuk en carbs zitten?Indien niet aanwezig,kan dit een oorzaak zijn.De brandstof kan dan te warm worden door invloed van het uitlaatspruitstuk. |
In forum Brandstofsysteem |
15 jaar geleden |
RE: auto trekt naar links met remmen Als je de remblokken en schijven niet vervangen hebt,kan dit een hoop verklaren van het naar links trekken van de auto.Je schrijft dat de rechterkant heet geworden is.Het gevolg daarvan is het verglaz... |
In forum Remsysteem |
15 jaar geleden |
RE: Zelf HS4 carburateurs reviseren volgorde is als volgt:asklepgat ruimen ,teflongecoate stalen bussen plaatsen.Deze zijn al voorzien van de juiste boring.Ik heb deze bussen liggen.Wat betreft de juiste positie:Ik heb meerdere sets car... |
In forum Brandstofsysteem |
15 jaar geleden |
RE: Zelf HS4 carburateurs reviseren goede reactie van Hans.Het is inderdaad zo dat de assen van zachter materiaal zijn (messing) t.o.v. de bronslegering die voor de bussen in de carburateur body gebruikt zijn.Maar zijn de gaten ovaal ge... |
In forum Brandstofsysteem |
15 jaar geleden |
RE: Zelf HS4 carburateurs reviseren Hallo,Dit reviseren is heel goed zelf te doen,in tegenstelling tot wat sommige beweren.Als je een beetje handig bent, en nauwkeurig te werk gaat volgens de revisie instruktie is de kans van slagen aan... |
In forum Brandstofsysteem |
15 jaar geleden |
123 ignition geachte lezers,Wie heeft de kennis en/of ervaring waarop ik de keuzeschakelaar van een 123 ignition het beste kan zetten.Nu staat die in stand 0 en dat resulteerd in knallen bij de carburateur bij het... |
In forum Ontsteking |
15 jaar geleden |
portiergreep Weet er iemand of er nog nieuwe rechter portiergrepen te koop zijn voor een spit MK IV?De linker (chroomuitvoering) heb ik inmiddels al gekocht bij de jong sportscars in Kaatsheuvel. Ik heb overigens... |
In forum Body en chassis |
15 jaar geleden |
RE: bitum verwijderen remreiniger werkt zeker goed,maar thinner op een oude poetslap,is wat aggressiever.Ook hier geldt héél goed ventileren. |
In forum Body en chassis |
15 jaar geleden |
RE: olie toevoer helemaal duidelijk! dank voor jullie reaktie |
In forum Motorisch |
15 jaar geleden |
olie toevoer beste lezers,Ik wil op mijn spit MKIV een olie toevoer leiding plaatsen,die de kleptuimelaars van olie voorziet.Het aansluitpunt bij het oliedruksensor is wel duidelijk.Rest nog de aansluiting bovenop... |
In forum Motorisch |
15 jaar geleden |
RE: valse lucht via carburateur Als er echt valse lucht aangezogen wordt,is revisie noodzakelijk.Dit kun je als je een beetje handig bent zelf doen.Het enige kunstje is het in lijn boren van de gaten voor de gasklepassen.Daarvoor he... |
In forum Brandstofsysteem |
15 jaar geleden |
RE: sluiten motorkap Ik zou de conische rubbers niet meer nemen,het probleem zal zich na enige tijd gaan herhalen.Ik heb ze gedraaid van ABS kunststof,daarmee dwing je zeker de kap op zijn plaats. |
In forum Body en chassis |
15 jaar geleden |