Menu Sluiten
LeoElmendorp
Deze gebruikersaccount status is Goedgekeurd

Forum Replies Created

RE: net niet ver genoeg ontkoppelen

Weet je zeker dat je de juiste koppelingsplaat had? Met andere woorden: is ie niet te dik? Heb je ook de drukgroep vervangen? Aan het druklager zal het niet liggen, daar heeft Cor wel gelijk in. Heb j...

In forum Aandrijving

12 jaren geleden
RE: carburatie door fournier in ons lijfblad

De luchtverbinding achter het luchtfilter is er wel maar dient ervoor om de luchtdruk onder de zuiger gelijk te houden aan de druk achter het luchtfilter, op bijgaande tekening is dat goed zichtbaar, ...

In forum Brandstofsysteem

12 jaren geleden
RE: carburateur hs2

Fournier heeft het bij het rechte eind wat betreft de functie van het gaatje, alleen verwart hij de termen demper en zuiger. De plek waar het gaatje (en ook de demper) zit staat niet in verbinding met...

In forum Brandstofsysteem

12 jaren geleden
RE: Te rijk (Naalden?)

Als er valse lucht via de klepdeksel pakking komt moet je ook olie lekkage hebben via diezelfde pakking. Heb je al eens gecontroleerd of je niet te veel carterdruk hebt? Als de motor stationair draait...

In forum Brandstofsysteem

12 jaren geleden
RE: Achterremcilinder

Zo te zien heb je wel gelijk, ik had mij gebaseerd op een tekening op de site van RimmerBros. Overigens is dit een ongebruikelijke opstelling bij remsystemen met een cilinder, meestal wordt dit toegep...

In forum Remsysteem

12 jaren geleden
RE: Achterremcilinder

Volgens mij moeten de remschoenen als elkanders spiegelbeeld gemonteerd zitten, met het rechthoekige gat boven bij de remcilinder. De grote veer aan de binnenkant en de kleine veer aan de buitenkant v...

In forum Remsysteem

12 jaren geleden
RE: niet op toeren

Hallo Cor,Het zou inderdaad heel goed kunnen werken zo, alleen moet je er wel voor zorgen dat de klep niet naar binnen gedrukt kan worden maar daarvoor zijn al wat tips voorbij gekomen. Succes en ster...

In forum Brandstofsysteem

12 jaren geleden
RE: Achterremcilinder

Bij dit soort cilinders komt, bij het remmen, eerst de zuiger naar buiten en als de remschoen aan die kant de rommel raakt gaat de hele cilinder schuiven tot de andere remschoen de trommel raakt. Uite...

In forum Remsysteem

12 jaren geleden
RE: Gele Spit - 64-XE-11.

Op de website van de RDW kun je in ieder geval zien dat ie al sinds 1985 op dezelfde eigenaar staat (laatste overschrijving datum) dus degene die hem in 1985 kocht heeft hem waarschijnlijk nog steeds ...

In forum Op de bijrijdersstoel

12 jaren geleden
RE: niet op toeren

Hallo Cor,Hoe is het met de klepjes afgelopen?Goed, hoop ik.... Grtz. Leo

In forum Brandstofsysteem

12 jaren geleden
RE: scheefhangen links achter

De schokbreker zal het zeker niet zijn want die heeft geen enkele invloed op de stand van het wiel. Wat het wel kan zijn? De veer, de ophanging, een wiellager.... Staat de auto ook scheef als je achte...

In forum Ophanging en vering

13 jaren geleden
RE: niet op toeren

Hallo Cor,Als dit inderdaad het probleem is betekent dat dat je met "zwevende" kleppen hebt gereden en dat betekent weer dat ze de zuiger hebben kunnen raken, met alle gevolgen vandien. Ik zou zeker d...

In forum Brandstofsysteem

13 jaren geleden
RE: niet op toeren

Kijk dan ook even voor alle zekerheid of de luchtfilters er goed op zitten want hier zitten ook corresponderende gaten in.Je kan de filters namelijk ondersteboven monteren en dan worden de gaten afged...

In forum Brandstofsysteem

13 jaren geleden
RE: niet op toeren

Hallo Karel en Cor,Dat verhaal van die pakking geldt volgens mij meer voor de aansluiting van het luchtfilterhuis en de beide luchtfilters op de carburateurs en niet bij de aansluiting van de carbs op...

In forum Brandstofsysteem

13 jaren geleden
RE: olie temp meter

Ik heb zelf geen olie temp. meter maar de enige juiste plek voor de zender is in het carter, dus in de plaats van de aftap plug of, als je echt durft, de zender in het carter inbouwen. Een peilstok se...

In forum Motorisch

13 jaren geleden
Pagina 2 / 19