Forum
Stalen remkabels

mocht er nog iemand aan twijfelen, ze passen perfect;
[img] http://www.pluisje.nl/spitfire/DSC01770m.jp g" />
[img] http://www.pluisje.nl/spitfire/DSC01777m.jp g" />
ik vond het alleen vreemd,
omdat ik dacht dat er een gescheiden remsyseem op de
Spitfire zat,
maar de achterremmen hebben maar 1 remleiding als
toevoer.
zijn de voorwielen dan samen en de achterwielen samen?

De meeste Spitfires hebben geen gescheiden remsysteem, alleen de USA uitvoeringen. Je kunt het gemakkelijk zien aan de hoofdremcilinder, bij een gescheiden systeem heb je ook twee, min of meer gescheiden, vloeistof reservoirs. Overigens kan een gescheiden systeem inderdaad voor/achter zijn of kruislings RV/LA en LV/RA of altijd 2 voor/ 1 achter, dat is het beste. Ik denk trouwens dat je staal omvlochten remslangen gemonteerd hebt, geen remkabels want die zitten alleen op de handrem en zijn altijd van staal.
Grtz. Leo

dat is het hem dus;
de hoofdrem cilinder heeft een dubbel potje (veel groter dan de
koppeling)
en ook het BRAKE lampje zit er, samen met het blokje met dubbele
leidingen.
maar de 2 achterremmen komen samen op een t-spitsing
op de achteras en gaan met 1 buis naar voren.
en ja, het zijn staal omvlochten remslangen [:D]

Bij Spitfires met een gescheiden systeem is de splitsing inderdaad voor/achter. Niet het meest ideale systeem want probeer maar eens te remmen met alleen de achterrem [:(!] Er gaat dus uit het verdeelblokje uiteindelijk 1 leiding naar voor en een naar achter.
Grtz. Leo



om een of andere reden is het lampje niet gaan branden.
wat ik wel verwachtte omdat gewoon een onbalans krijgt
als je aan het ontluchten ben;
1 kant gooi je namelijk open, je remt en dan draai je hem dicht
als de lucht eruit is en dan pas de rem los
(dus 1 persoon extra is handig, zolang i maar luistert [:D])

