Menu Sluiten

Forum

Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen

remverschil tussen ...
 
Notifications

remverschil tussen links- en rechtsvoor  

Pagina 2 / 2
 
Cor Voerman
(@voerpijl)
Lid

hallo,

ik kon niet eerder antwoorden omdat ik geen forum toegang kreeg.

ik heb je artikel gelezen en mijn nieuwe remklauw op de remschijf met schuifmaat gemeten en bekeken maar kon geen enkele afwijking in haaksheid ed.vaststellen.het door fournier omschreven verschijnsel lijkt me moeilijk vaststelbaar maar blijft natuurlijk mogelijk maar zoals aangegeven,bij een nieuwe remklauw lijkt dit niet erg waarschijnlijk.

ik heb intussen aan beide remklauwen de remdruk gemeten.deze lag zo hoog dat mijn drukmeter,die tot 50 bar ging het niet aankon.

ik heb toen om toch een vergelijk tussen beide kanten mogelijk te maken een mooi vierkant blokje hout onder het rempedaal gelegd zodat bij beide metingen,links en rechts, dezelfde druk op het rempedaal werd uitgeoefend.

ik kwam toen voor beide kanten op +/- 35 bar.dus de druk is voor beide kanten gelijk.

bij het verwijderen van de meter moest natuurlijk weer ontlucht worden en toen deed mijn vrouw,mijn hulp,de ontdekking dat het ontluchten van het linker wiel veel minder druk vroeg op het pedaal dan rechts.

dat leidde tot mijn conclusie dat de doorloop van de remvloeistof dus rechts moeilijker verliep dan links.

ik concentreer me morgen op de wat moeilijk te volgen remleiding(koper) en vooral op de staal omhulde flexibele slangen naar de remklauwen.

zijn ze beschadigd of geknikt,getordeerd,verstopt?iets moet toch de doorstroming beïnvloeden.

ik laat het morgenavond weten..

groet cor

ReageerCitaat
Geplaatst : 13-08-2014 12:11 am
Cor Voerman
(@voerpijl)
Lid

hallo,

helaas zijn de remslangen ook niet de schuldigen want die laten alles soepel door,ze zijn ook pas nieuw (2jaar).ik verwachte daar niet zo veel van.

morgen komt mijn neef die zeer bedreven is in het maken van nieuwe remleidingen.als er daarna geen verbetering komt dan geloof ik dat ik hele lelijke dingen ga zeggen.

ik meld me weer.

groet cor

ReageerCitaat
Geplaatst : 13-08-2014 8:07 pm
Henk Meijerink
(@henk-t-a-c)
Lid

Hallo Cor,
Heb je de nieuwe koperen remleidingen ook aan het einde waar hij afgesneden is wel ontbraamt van binnen??
Als je dit niet doet dan blijft er een kleine doorgang over!
Misschien is dit wel de reden van het drukverschil.
Dit kan de binnendiameter wel met de helft reduceren.

Henk Meijerink.

ReageerCitaat
Geplaatst : 13-08-2014 10:24 pm
Cor Voerman
(@voerpijl)
Lid

beste heer henk,

ik ga het niet zelf doen want ik vind dit specialisten werk.

mijn neef komt,hij heeft een hele stal aan door hem zelf gerestaureerde oldtimers en heeft hier veel ervaring mee.

maar ik zal zeker op zijn vingers kijken en er voor zorgen dat jouw tip goed aan de orde komt.

ik hoop dat het probleem morgen wordt opgelost.

bedankt voor je reactie.

groet cor.

ReageerCitaat
Geplaatst : 13-08-2014 11:37 pm
Cor Voerman
(@voerpijl)
Lid

hallo,

vandaag de nieuwe remleiding gemonteerd.dat was ook nodig want op een plek waar deze samenliep met een kabelboom en omwikkeld was met isolatietape bleek een flinke deuk in de remleiding te zitten.met opzet omwikkeld?

in ieder geval is nu alles in nieuw conditie.na een paar ritten met flink wat gerem onderweg ging hij steeds gelijkmatiger remmen en het lijkt er nu op dat

het naar links trekken voorbij is.of hij op de remmentest ook oke is zal volgende week moeten blijken bij het vervolg op de apk test want hij werd immers afgekeurd op het ongelijkmatig remmen met een verschil tussen links en rechts groter dan 30%.

ik houd jullie op de hoogte.

groet cor

ReageerCitaat
Geplaatst : 15-08-2014 12:46 am
Cor Voerman
(@voerpijl)
Lid

mijn spit is eindelijk door de apk gekomen.

ik kon dit alleen voor elkaar krijgen door op het rechter wiel andere remblokken te monteren nl. green stuf.deze geven een iets grotere remkracht zodat het remverschil tussen links en rechts onder de 30% bleef.

ik heb nu weer twee jaar de tijd om dit mysterie op te lossen,of het echter zal lukken weet ik niet omdat ik werkelijk nu alles heb vervangen maar rechts blijft veel slechter remmen.

groet cor

ReageerCitaat
Geplaatst : 08-09-2014 1:02 am
fournier
(@fournier)
Lid

Dát heb je handig 'opgelost'!
Een eervolle vermelding voor je vindingrijkheid.
Stilletjes had ik wel zitten wachten op een berichtje van je dat je het euvel gevonden had, want het intrigeert wel, natuurlijk.
Als je er nog achter komt, laat je het dan toch weten?

ReageerCitaat
Geplaatst : 08-09-2014 1:53 am
Pagina 2 / 2
Share: