Menu Sluiten

Forum

Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen

remstrommels mk2 pa...
 
Notifications

remstrommels mk2 passen niet  

 
lonnekerri
(@lonnekerri)
Lid

bij mijn body-off restauratie ben ik nu bij de achterremmen.

Ik heb alle componenten op de bevestigingsplaat van de rem gemonteerd en vervolgens op de achteras gezet. vervolgens wou ik de remtrommel erop zetten maar nu past het net niet. Ik heb de remschoenen helemaal minimaal gezet( met afstelschroef onderin), en de nieuwe achterrem cilinder ontlucht omdat ik dacht dat deze misschien niet helemaal minimaal stond maar daar zat geen beweging in.

Nadeel is dat ik hem zelf niet uit elkaar heb gehaald.

Weet iemand wat ik hiermee het beste kan doen.

mvg. Richard

Citaat
Geplaatst : 16-09-2010 10:40 pm
fournier
(@fournier)
Lid

Omdat je aangeeft dat je 'ontlucht' hebt, neem ik aan dat je het hydraulisch circuit gevuld hebt. Welk effect geeft het wanneer je bij het naar elkaar toeknijpen van de remschoenen bij de remcylinder de flexibele remslang even losdraait, zodat er vloeistof weg kan lopen. Het kan zijn dat de vloeistof bij de hoofdremcylinder niet (allemaal, helemaal) kan terugvloeien.

ReageerCitaat
Geplaatst : 16-09-2010 11:31 pm
lonnekerri
(@lonnekerri)
Lid

het hydraulische circuit is niet aangesloten, de achterrem cilinder bedoel ik mee degene die in de remtrommel zit.

Richard

ReageerCitaat
Geplaatst : 17-09-2010 7:18 pm
fournier
(@fournier)
Lid

'Niet passen', daar kan je je van alles bij voorstellen. Maar, ik neem aan dat het om millimeters gaat.

Als de trommel wel over het gedeelte van de remschoenen past aan de onderkant, waar ze uiteen gedrukt worden door de stelschroef met de vierkante kop. Hoeveel scheelt het dan aan de bovenkant, waar de remcylinder zit. Wanneer je nieuwe bekleding geklonken hebt op de oude remschoenen, kan het zijn dat je met een vijl er wat af moet vijlen aan de rand op de kopse kant om ze in de trommel te krijgen. Hetzelfde kan nodig zijn aan de kopse kant aan de onderkant.

Of, heb je nieuwe shoenen gekocht met het frictiemateriaal er al op? Dan kan het zijn dat je een te grote maat hebt gekregen. Informeer dan eens bij je leverancier. Als je zoveel eraf moet viujlen om ze erin te krijgen dat er nauwelijks nog iets op zit, heb je echt een te grote maat gekocht.

ReageerCitaat
Geplaatst : 17-09-2010 8:21 pm
lonnekerri
(@lonnekerri)
Lid

[quote="fournier"]

'Niet passen', daar kan je je van alles bij voorstellen. Maar, ik neem aan dat het om millimeters gaat.

Als de trommel wel over het gedeelte van de remschoenen past aan de onderkant, waar ze uiteen gedrukt worden door de stelschroef met de vierkante kop. Hoeveel scheelt het dan aan de bovenkant, waar de remcylinder zit. Wanneer je nieuwe bekleding geklonken hebt op de oude remschoenen, kan het zijn dat je met een vijl er wat af moet vijlen aan de rand op de kopse kant om ze in de trommel te krijgen. Hetzelfde kan nodig zijn aan de kopse kant aan de onderkant.

Of, heb je nieuwe shoenen gekocht met het frictiemateriaal er al op? Dan kan het zijn dat je een te grote maat hebt gekregen. Informeer dan eens bij je leverancier. Als je zoveel eraf moet viujlen om ze erin te krijgen dat er nauwelijks nog iets op zit, heb je echt een te grote maat gekocht.

[/quote]

beste fournier,

ik heb geen nieuwe bekleding op de remmen gekonken en tevens geen nieuwe schoenen. het enige wat nieuw is is de remcilinder in de trommel verder niks. ik vindt het ook allemaal een beetje raar. het zou allemaal gewoon moeten passen. De remcilinders die in de trommel zitten zijn volgens anglo parts echt voor een mk 2.

mvg Richard

ReageerCitaat
Geplaatst : 17-09-2010 9:16 pm
r.franken
(@r-franken)
Lid

hoi, zit er geen verschil in de voeringen,ik bedoel leg alle vier de voeringen eens op dezelfde wijze naast elkaar neer en kijk of de voering op dezelfde manier bevestigd is volgens mij zit er namelijk verschil in ,de voorste voering ligt hoger op de voering plaat geplakt of geklonken dan de achterste

dit betekend dat je dan twee verschillende remschoenen aan de linker en rechterkant moet hebben.(het ijzerwerk is hetzelfde)

gr oet René

ReageerCitaat
Geplaatst : 17-09-2010 10:35 pm
fournier
(@fournier)
Lid

Dus het kan zijn dat je de oude remcylinders nog hebt. Meet eens op of er verschil is in 'lengte' tussen de beide. En, kan je de nieuwe cylinders goed heen en weer schuiven in de spleet waar ze in gemonteerd zijn. Ik suggereerde dat de trommel van onderen wel over de schoenen gaat en van boven niet. Is dat zo? Scheelt het millimeters? Of maar een haartje (dikte), Wanneer je de oude en nieuwe remcylinders uit elkaar haalt, is er dan verschil in (afmetingen van) de onderdelen?

ReageerCitaat
Geplaatst : 17-09-2010 10:39 pm
lonnekerri
(@lonnekerri)
Lid

het klopt inderdaad dat de voeringen aan de ene kan hoger zitten dan aan de andere kant, maar dit komt omdat je zee kruislings plaatst. Als ik de cilinders meet zit er idd verschil in de oude is 43mm lang en de nieuwe 45 mm. waarschijnlijk is dit dan het probleem. Ik heb deze speciaal besteld voor de mk2 bij Anglo parts. Dan zouden misschien meerdere mensen hiermee te maken moeten hebben gehad. Is hiervoor nog een oplossing of is het een kwestie van nieuwen terug en 2e handse cilinders zien te krijgen?

Richard

ReageerCitaat
Geplaatst : 18-09-2010 1:01 pm
fournier
(@fournier)
Lid

Doe eens navraag hoe het zit bij Marco Pieterse van CCEE.nl of bij Karel Damen van Damen & Kroes in Boxtel. Allicht kunnen zij opheldering geven wat vor remcylinder je nu gemonteerd hebt en welke er eigenlijk op hoort.

ReageerCitaat
Geplaatst : 18-09-2010 5:57 pm
Share: