Forum
Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen
cups voor remdruk klep 1500
Hoi Jasper
Volgens mij heb je geen olielekkage aan je remdrukverdeler
want hier zitten meestal geen cubs in alleen een metalenzuiger
en de twee pluggen zijn gemonteerd met koperenpakkingringen
ik heb sterk het vermoeden dat de oliedrukzender- /schakelaar lek is
deze moet je maar eens goed controleren
voor onderdelen kun je al tijd het clublad raadplegen voor de dichts bijzijnde onderdelenman ik zelf heb goede resultaten met Ruud Sipkema
deze man kun je avonds bellen en verstuurd per post
sucses met het opsporen van je olielekkage
jan de jong
Hoi,
Er zitten weldegelijk rubber cubs in, maar tijdens mijn body off restauratie heb ik die niet vervangen omdat ik ze moeilijk kon krijgen. Wat voor een afdichting zit er op de oliedrukschakelaar? Deze dit gewoon koud gemonteerd (gewoon geschroefd zonder pakking o.i.d.) Hij lekt dus ook langs de draad, voorheen echter niet (toen waren de cups nog goed)
Jasper
Jasper
Ik denk dat je wel een klein probleem hebt.
Zowel bij Rimmer Bros (blz.105/106) en bij Moss Parts
is de verdeler (Brake Pressure Valve PDWA) niet leverbaar.
Er staan ook geen losse onderdelen bij.
En bij de nippels van de in- en uitgaande remleidingen staan
ook geen pakkingen of ringen. Maar die bedoel je niet.
Het zijn denk ik ook geen O-ringen zoals je schrijft.
Anders weet ik hier wel een bedrijf dat O-ringen verkoopt.
Bij jouw in de buurt is ook vast wel zo'n bedrijf.
Toch maar naar Bert van Os of meer eens weer naar Ruud Sipkema
maar dan voor een goede gebruikte.
Hoi Jasper
Hier ben ik weer
de remdrukverdeler heeft de functie om de remdruk van de
voor- /achterwielen te regelen deze bestaat uit een masiefstukmetaal met
een inwendig gat waarin de regelschuif in zit enz.
4x remleidingaansluitingen 1x schakelaaraanluiting en
1x eindplug voor de montage van de regelschuif enz.
waar kan en hoe kan hij dus lekken ???
a) Indien de remdrukregelaarhuis is gescheurd
b) bij een v/d (4) remleidingwartels
C) bij de eindplug (pakkingring)
D) bij de remdrukschakelaar (pakkingring)
E) of de remdrukschakelaar is zelf lek, dit komt regelmatig voor
de functie van de schakelaar is als er één remleiding lek is dat hij dit laat weten door een lampje
in mijn oude onderdelendocumentatie staat de remdrukschakelaar allen compleet afgebeeld
dus geen losse onderdelen
Veel geluk bij het opsporen vd lekkage
Jan de Jong
Ik heb even moeten zoeken, RimmerBross en Moss hebben deze niet standaard. Lockheed heeft echter wel een revisiesetje met de o ringen. Part number BAU1704A 181-995. Voor een paar euri weer alles dicht.
Verder vond ik de volgende link met mooie doorsnee tekening en foto van de onderdelen
http://www.zen11896.zen.co.uk/vixen/parts/pdwa.html
Met vriendelijke groet, Jasper
Hallo Jasper,
Het is wel een hele tijd na het schrijven van je antwoord op dit forum. Toch wil ik je bedanken voor de door je genomen moeite om e.e.a. uit te zoeken. Ik heb veel aan je antwoord gehad.
De juiste O-ringen gevonden en op de link mooie doorsnede tekeningen die ik heb gebruikt voor revisie. Om de binnenbussen eruit te halen heb ik een trekkertje gemaakt waarmee het goed lukte. Die PDWA's zijn moeilijk te krijgen of te vinden op beurzen.
groeten Karel