Menu Sluiten

Forum

auto trekt naar lin...
 
Notifications

auto trekt naar links met remmen  

 
twangerd
(@twangerd)
Lid

MIJN 1500 VAN 1978, TREKT MET HET REMMEN NAAR LINKS.
IK HEB ZOJUIST DE BEIDE VOORREMKLAUWEN VERVANGEN VOOR GEREVISEERDE, MAAR DAT HEEFT NIET GEHOLPEN.
WAT KAN NOG MEER DE OORZAAK HIERVAN ZIJN ?

GROETEN ERIC

Citaat
Geplaatst : 24-06-2010 1:51 am
Ben Vriens
(@ben)
Lid

Eric
Waarom heb je deze klauwen vervangen? bleven ze hangen ofzo. Als de wagen tijdens het remmen in het stuur trekt zijn het de voorremmen, als de wagen als het ware schuin wegtrekt kunnen het de achterremmen zijn. Indien je ook nieuwe remblokjes hebt gemonteerd zullen deze eerst in moeten slijten op de oude remschijven.
groeten ben

ReageerCitaat
Geplaatst : 24-06-2010 12:00 pm
twangerd
(@twangerd)
Lid

Ben, ik heb de klauwen vervangen omdat rechts vast zat en de rubber manchetten gesmolten waren.
De auto trekt in het stuur in het begin naar links, verder remt hij goed. Het lijkt of de linker klauw iets eerder aanvangt.
Het valt hoofdzakelijk op bij hogere snelheden, en ik heb het idee dat wanneer je ev en de rem loslaat en vervolgens weer remt, het trekken minder is.
Is het mogelijk dat de ene klauw eerder aangrijpt dan de ander, en zo ja, wat is daar de mogelijke oorzaak van.
Ik hoop dat er iemand is die mij een antwoord hierop kan geven.

Groeten Eric

ReageerCitaat
Geplaatst : 24-06-2010 9:59 pm
elmen
(@elmen)
Lid

Hoe is het met de remblokken en remschijven? Zijn die ook vervangen? Als ik je verhaal lees is de rechterkant behoorlijk heet geweest en dan kun je deze onderdelen niet zonder meer opnieuw gebruiken.

Grtz. Leo

ReageerCitaat
Geplaatst : 25-06-2010 10:28 am
86-74-gk
(@86-74-gk)
Lid

Kijk ook 'ns naar de remslangen: die willen na verloop van tijd nog wel 'ns slechter worden. Als het rubber vergaat, vernauwt de binnenkant van dei remslang. Met als gevolg dat de remolie er minder snel doorheen gaat. Zou ook verklaren waarom ie alleen bij het aanremmen even naar links trekt. En het zou inderdaad te maken kunnen hebben met die eerdere verhitting.

Succes!

Erik Arendsen

ReageerCitaat
Geplaatst : 25-06-2010 9:58 pm
rvdsteen
(@rvdsteen)
Lid

Als je de remblokken en schijven niet vervangen hebt,kan dit een hoop verklaren van het naar links trekken van de auto.
Je schrijft dat de rechterkant heet geworden is.Het gevolg daarvan is het verglazen van de remblokken,en het in oppervlakte hard worden van de remschijven.De wrijvingskracht op rechts zal daardoor flink afnemen,terwijl bij dezelfde remkracht op links de wrijving wel op niveau is,met als gevolg scheeftrekken van de auto.En natuurlijk is dit bij hogere snelheid,en dus meer remdruk meer aanwezig.
Je kunt de remblokken eens met grof schuurpapier opruwen,en de schijven afdraaien.

ReageerCitaat
Geplaatst : 26-06-2010 12:01 am
twangerd
(@twangerd)
Lid

ik heb de remblokken ook vervangen, daar zou het dus niet aan kunnen liggen. het na laten draaien van de schijven is nog het proberen waard. de reaktie van de rubberslang, die vernauwd zou kunnen zijn, is dat werkelijk, en heeft dat gevolgen voor de remdruk ( wet van pascal )
ik hoor graag jullie meningen in deze.

ReageerCitaat
Geplaatst : 26-06-2010 11:18 am
fournier
(@fournier)
Lid

Wanneer je de flexibee remslangetjes niet vervangen hebt ligt daar mogelijk de oorzaak. Wanneer je met de pedaal de remvloeistof op spanning brengt moeten die slangetjes even uitzetten om die druk te kunnen weerstaan. Als de ene kant heet is geweest kan het zijn dat de rek daar (enigszins) uit het rubber verdwenen is en de druk alleen nog gedragen wordt door het weefsel van het omhulsel. Het duurt dan aan de ene kant wat langer tot de tegendruk is opgebouwd.

fournier

ReageerCitaat
Geplaatst : 26-06-2010 12:14 pm
twangerd
(@twangerd)
Lid

ik heb nieuwe remslangen besteld, ik ben benieuwd [:)]

ReageerCitaat
Geplaatst : 30-06-2010 11:09 pm
fournier
(@fournier)
Lid

Was dit de oplossing?

fournier

ReageerCitaat
Geplaatst : 22-08-2010 9:07 pm
Share: