Forum
Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen
Spitfire mk3 met mk2 carburateur
Geachte leden, Op mijn mk3 uit 1968 heb ik de SU HS2 AUC983 twin set zitten. Nu sta ik op het punt beide te reviseren ivm valse lucht bij gasklep assen (beide). Volgens mijn gegevens (parts catalogus) zijn dit carburateurs van een mk1/mk2. Geeft dit problemen (eg te weinig vermogen) en kan ik beter op zoek gaan naar een set voor mk3 (AUD257 of AUD275) of zal dit prima werken? Ben de Spitfire na body off restauratie weer aan het opbouwen en wil zeker weten dat de mk1/mk2 carburateur prima werkt op een mk3. Al vast dank voor meedenken en advies? Groeten Daan
Goede avond.
kijk eerst wat voor een motor je hebt. Er is in het verleden nog wel eens wat gewisseld.
dus het kan zijn dat het niet meer klopt
welk inlaat spruitstuk heb je ?? Etc etc zoek alles bij elkaar en probeer te achterhalen. Wat bij elkaar hoort via de boeken en internet sites enverzamel de onderdelen zou ik zeggen
m.v.gTon
@tonlinden
Goed plan van Ton. Ooit in mijn onschuld een mk3 1970 gekocht, vond het altijd al een mooi model maar zonder enige voorkennis aangeschaft. Bleek er later een 1100 cc blok in te zitten, wat overigens wel goed was, maar na enige jaren wilde ik hem toch meer origineel maken. dus een revisie 1300cc blok erin gezet met bijbehorende versnellingsbak.
bak en motor heb ik nog steeds liggen maar de spit doorverkocht daar ik intussen een tweede spit had opgeknapt en daar wat meer eigen mee was.
Een eventuele liefhebber kan de bak en motor tegen zacht prijsje over nemen.
Zoals Ton al zei er is in de loop van 40-50 jaar zoveel veranderd aan onze spitjes
Succes Ben
dus een revisie 1300cc blok aan
Zal geen probleem zijn. Deze carburateurs zijn gelijk en hebben geen aansluiting voor de carter ontluchting (zoals bij de MK4).
Alleen de naalden zijn verschillend. In de MK1/2 zitten AN naalden en in de MK3 zitten BO naalden.
Dat is origineel, maar kan natuurlijk gewijzigd zijn.
Met betrekking tot de motor moet dat voor een MK1/2 beginnen met FC. Dan is het een originele 1147 CC motor.