Forum
Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen
olielekkage la hoek motorblok/cilinderkop 1500
hallo mede Spit techneuten,hier een voor mij moeilijk vraagstuk
mijn 1500 motor lekt olie tussen kop en blok la-cilinderkop is gevlakt-bovenzijde motor is gevlakt,reeds 3 keer in 30 km koppakking vervangen
maar na 10 minuten draaien gaat ie al glinsteren en komt er olie.oliekanaal naat tuimelaarsteun is open,alle oliegaatjes in de as zijn schoon
overal komt olie
WIE O WIE heeft ervaring in deze of weet raad?
vr groet Ab Evers EELDE
Beste Ab,
Kan je niet direct helpen maar heb je al contact gehad met de TAC leden, die staan in het clubblad. Weet niet wie jou het beste kan helpen maar neem eens contact met Marco Pieterse, Geert Timmer of de andere TAC leden. Dan krijg je vast een zeer deskundig advies.
Vriendelijke groeten,
Geert Paul Weeda
@geertpaul Beste Geert Paul,
dank voor je bericht..ik denk de oplossing inmiddels {na 3 maanden} gevonden te hebben,,
aanhaalmoment van de kopbouten was te laag..agv een niet correcte momentsleutel...er was veel
te weinig druk op de koppakking,kwam erachter na demontage dat de koppakking nog als nieuw was..definitief bericht volgt nog
Dat is fijn om te lezen, waar zo'n niet correcte momentsleutel toe kan leiden. Heb afgelopen zondag op de ALV Marco Pieterse (van de TAC) nog gesproken. Mocht je toch nog problemen hier mee houden neem dan contact met hem op. Gegevens staan in het clubblad.
Spittige groeten,
Geert Paul