Menu Sluiten

Forum

Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen

Op de achterbank du...
 
Notifications

Op de achterbank dus  

 
Jos Okhuijsen
(@josok)
Lid

Nouja, niet de bijrijdersstoel ,maar de achterbank. Past net op de achterbank van de limousine. 5868 km uit en thuis.

""

De auto kreeg een paar extra kilo's mee:

Citaat
Geplaatst : 13-12-2013 12:02 pm
fournier
(@fournier)
Lid

Over rare capriolen uithalen gesproken! Het was even puzzelen, maar mogen we nu begrijpen dat je even hierheen gekomen bent om een hard dakkie voor je Spitfire te halen? Jij deinst ook nergens voor terug!

ReageerCitaat
Geplaatst : 13-12-2013 12:13 pm
Jos Okhuijsen
(@josok)
Lid

Nee, het was iets verder, na het overdekop gaan vorige winter vond ik hier www.facebook.com/SammioMotorCarCompany 2 deuren, een dak en een paar bumpers op evilbay. Die firma koopt sloopklare spitjes, verkoopt wat er nog goed van is, behalve motor en chassis en maakt daar grappige sportdingetjes van. De deuren heb ik laten inkisten en op laten sturen. Dat was echt duur, en voor de bumpers en het dak zou het de prijs van een leuk vakantiereisje moeten kosten. Dus heb ik maar voor het laatste gekozen.

Het kwam toch nog wat duurder uit, omdat er plakbanden ipv mijn normale winter (spijker) banden nodig waren. Die bandjes zijn overig onverwacht heel erg goed, ten opzichte van de spijkerbanden is de grip op sneeuw en ijs nauwelijks merkbaar minder en op droog en nat asfalt beter. En het bandenlawaai echt wel minder. Aanradertje, Nokia Hakkapelita R

""

ReageerCitaat
Geplaatst : 13-12-2013 12:41 pm
fournier
(@fournier)
Lid

Dat is wel heel voortvarend Jos. Inderdaad is dit een adres waar j e'uitzoek' hebt. Zij kopen karretjes in om het chassis en de drive line. De rest 'verpatsen' ze. Heb je nog tijd genomen om naar hun plastic koetsjes te kijken? Wat vind je van dit materiaal? Ze hebben ook een 'tub' voor het Spitfire chassis. Het bekruipt me wel eens of ik zoiets zou aanschaffen als alternatieve koets voor mijn Mk3 tje.

ReageerCitaat
Geplaatst : 14-12-2013 6:14 pm
spit1600
(@spit1600)
Lid

Dit is ook wel leuk, en op basis van een Spitfire:

http://vincenthurricane.org/Vincent_Hurricane_Register/Gallery/Pages/HUK208.html#16

Iets meer auto dan een Sammio.

Ik ben al 5 jaar bezig met zoiets (tenminste, ik ben er 5 jaar geleden aan begonnen)

ReageerCitaat
Geplaatst : 15-12-2013 2:21 pm
Jos Okhuijsen
(@josok)
Lid

Rondgekeken heb ik wel. Klaar stond er niets, wel alle mogelijke toestanden die nog iets moeten gaan worden. Ik heb in de UK dat soort werkplaatsjes meer gezien. In onze ogen een grote puinhoop, maar op een of andere manier weten ze er toch vaak een leuk product te maken. Half hobbie half beroep. Min of meer levensvatbaar omdat ze onder de (hoge) btw ondergrens blijven, en gesponsord als kleinbedrijf. Wel even de hele koopsom vooruitbetalen, garanties bestaan niet denk ik. Het voordeel van het gebruiken van het rollende chassis is dat er dan daar geen keuring nodig is, anders dan de normale APK Zo heb ik dat tenminste begrepen. Voor mij is dat onbegrijpelijk, maar goed.

De aangeboden modellen zien er schitterend uit natuurlijk, al zijn ze alleen in droog weer te rijden. Ruitenwissers zijn zelfs niet als optie verkrijgbaar, en een dak is helemaal onbekend. Als een spitje al niet erg practisch is, zijn deze speeldingetjes dat al helemaal 🙂

Groetjes,

Jos

ReageerCitaat
Geplaatst : 15-12-2013 8:37 pm
Share: