Forum
Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen
Op de achterbank dus
Nee, het was iets verder, na het overdekop gaan vorige winter vond ik hier www.facebook.com/SammioMotorCarCompany 2 deuren, een dak en een paar bumpers op evilbay. Die firma koopt sloopklare spitjes, verkoopt wat er nog goed van is, behalve motor en chassis en maakt daar grappige sportdingetjes van. De deuren heb ik laten inkisten en op laten sturen. Dat was echt duur, en voor de bumpers en het dak zou het de prijs van een leuk vakantiereisje moeten kosten. Dus heb ik maar voor het laatste gekozen.
Het kwam toch nog wat duurder uit, omdat er plakbanden ipv mijn normale winter (spijker) banden nodig waren. Die bandjes zijn overig onverwacht heel erg goed, ten opzichte van de spijkerbanden is de grip op sneeuw en ijs nauwelijks merkbaar minder en op droog en nat asfalt beter. En het bandenlawaai echt wel minder. Aanradertje, Nokia Hakkapelita R
Dat is wel heel voortvarend Jos. Inderdaad is dit een adres waar j e'uitzoek' hebt. Zij kopen karretjes in om het chassis en de drive line. De rest 'verpatsen' ze. Heb je nog tijd genomen om naar hun plastic koetsjes te kijken? Wat vind je van dit materiaal? Ze hebben ook een 'tub' voor het Spitfire chassis. Het bekruipt me wel eens of ik zoiets zou aanschaffen als alternatieve koets voor mijn Mk3 tje.
Dit is ook wel leuk, en op basis van een Spitfire:
http://vincenthurricane.org/Vincent_Hurricane_Register/Gallery/Pages/HUK208.html#16
Iets meer auto dan een Sammio.
Ik ben al 5 jaar bezig met zoiets (tenminste, ik ben er 5 jaar geleden aan begonnen)
Rondgekeken heb ik wel. Klaar stond er niets, wel alle mogelijke toestanden die nog iets moeten gaan worden. Ik heb in de UK dat soort werkplaatsjes meer gezien. In onze ogen een grote puinhoop, maar op een of andere manier weten ze er toch vaak een leuk product te maken. Half hobbie half beroep. Min of meer levensvatbaar omdat ze onder de (hoge) btw ondergrens blijven, en gesponsord als kleinbedrijf. Wel even de hele koopsom vooruitbetalen, garanties bestaan niet denk ik. Het voordeel van het gebruiken van het rollende chassis is dat er dan daar geen keuring nodig is, anders dan de normale APK Zo heb ik dat tenminste begrepen. Voor mij is dat onbegrijpelijk, maar goed.
De aangeboden modellen zien er schitterend uit natuurlijk, al zijn ze alleen in droog weer te rijden. Ruitenwissers zijn zelfs niet als optie verkrijgbaar, en een dak is helemaal onbekend. Als een spitje al niet erg practisch is, zijn deze speeldingetjes dat al helemaal 🙂
Groetjes,
Jos