Menu Sluiten

Forum

fietscomputer als t...
 
Notifications

fietscomputer als tripmaster  

 
pietjeprecies
(@pietjeprecies)
Lid

Wie helpt mij zoeken?
Ik weet dat ergens een verhaal (verhalen) over de fietscomputer als tripmaster staat. Maar ik kan het niet vinden.
Of heb ik het ergens gelezen en dacht ik dat het hier was?
Wat is de beste plaats voor de zender voor de draaloze fietscomputer. Voorwiel met kans op storing door de motor/ontsteking of het achterwiel cq remtrommel.
Moet natuurlijk voor de 25e af zijn. Altijd laatste moment.
Piet

Niet elke verandering is een verbetering.

Ik rij GROEN

Citaat
Geplaatst : 16-04-2010 6:38 pm
Ron Breukelman
(@ron)
Lid

Piet,
Je bent afhankelijk van de lengte van de draad. Een draadloze werkt niet door de massa van de body.
Met de lengte kom je niet bij de achterwielen.
Ik heb het magneetje aan de velg geplakt en het wiel opnieuw laten balanceren. Vervolgens het zendertje met een beugeltje aan de wielophanging zondaig dat deze dicht bij het magneetje komt. Het draadje doorgknipt om door het schutbord te leggen en weer aaneengesoldeerd.
Het computertje heb ik met en strip aan de binnenzijde van het middendeel van het dashboard gemaakt zo dat de strip er bij de verwarmingsbedieningsopening uit komt. Alle functies zijn te bedienen en de uitlezing zit mooi centraal.
Ik heb zo geen foto's maar indien nodig maak ik die voor je.
MVG

ron

ron

ReageerCitaat
Geplaatst : 16-04-2010 9:16 pm
Ton van der Linden
(@tonlinden)
Lid

Beste Ron,

ik heb er een gemaakt met draad
belangrijk daarbij was hoe het magneetje langs de sensor gaat die moet exact het zelfde zijn als op de fiets het geval zou zijn

er staat onder elektrisch op de derde pagina een bericht over draadloze fietscomputer.

ik heb zelf heb een heel verhaal geschreven op 18-1-2009 onder het hoofdstuk elektrisch trip teller

een belangrijk ding de straling van jouw sensor gaat niet door metaal heen !!!
denk ik

gebruik de zoek functie van het forum dat lukt het vast om de forums te vinden

succes

Ton van der Linden

ReageerCitaat
Geplaatst : 18-04-2010 4:34 pm
Ron Breukelman
(@ron)
Lid

Geen reactie meer op je vraag Piet???

ron

ReageerCitaat
Geplaatst : 11-05-2010 3:54 pm
cornelissen
(@cornelissen)
Lid

Piet alles wat je nodig hebt staat op de site van de onderstaande link,

http://home.orange.nl/djieps/Djie p's_MotorToerPagina's.html?page= http://home.orange.nl/djieps/fc/montage-wielomtrek-calculator.html

Groet Sjaak.

ReageerCitaat
Geplaatst : 12-05-2010 9:46 am
fournier
(@fournier)
Lid

En, als je er dan een koopt, let dan op dat de wielomtrek die je meet dat die ook binnen het instelbereik van de meter valt. Ik kocht er één die begon bij twee meter. Met een wieltje van 1,72 cm kom je dan toch in de problemen.
Er zijn ook metertjes die de snelheid maar met twee cijfers voor de komma kunnen aangeven.
Toch dingen om even op te letten.

fournier

ReageerCitaat
Geplaatst : 12-05-2010 12:31 pm
pietjeprecies
(@pietjeprecies)
Lid

Dag allemaal
Het werkt. En wel draadloos. haha.
Ik heb het artikel voor clubblad bijna af.
Eén minpuntje de Sigma BC1602 DTS kan niet boven de 100km/u.
Piet

Niet elke verandering is een verbetering.

Ik rij GROEN

ReageerCitaat
Geplaatst : 14-05-2010 6:39 pm
ado.
 ado.
(@ado)
Lid

Hey Piet,

is toch geen probleem ? dat ie boven de 100 niet werkt ?
je weet dan in elk geval op de 100 km stukken/wegen wanneer je te hard rijdt; en te hard rijden op 120 km wegen moet je niet willen met een Spit. En de meesten hebben ook hun gewone "klok" nog en/of de tomtom.

Ik rij trouwens met een Hema 7000; kabeltje gewoon verlengd (als ie t niet doet..... "+ en -" ff wisselen.
deze begint na de 99 weer gewoon vanaf 0 (dus 10 = 110 (of 10 natuurlijk)
Mijn gewone mijlenklok wijkt behoorlijk af omdat ik in mn mk 3 n 1500 bak heb liggen; de afwijking schijnt iets te maken te hebben met het aantal tandjes achter de haakse overbrenging.... maar boeit me verder niet zo..... ik rij liever op een prettige snelheid, voor mij meestal minder dan de maximaal toegestane'; bovendien schommelt mijn "klok" meestal verschruwelijk (+/- 20 mijl)

grt'n
ado (ik rij ook groen, maar net iets anders)

ReageerCitaat
Geplaatst : 14-05-2010 9:15 pm
michielvl
(@michielvl)
Lid

Ik wilde het eenvoudig doen, zonder beugel bij het wiel etc, dus ik heb er eentje gemonteerd op de aandrijfas. Dat werkte dus niet. De as draait te snel voor het reedcontact in de opnemer.
Jammer dan.

ReageerCitaat
Geplaatst : 14-05-2010 10:48 pm
Carl Verboom
(@carl)
Lid

Hallo Michiel,

Op de cardan kan wel, hoor, ik heb op al mijn auto's (moet je mij horen) magneetjes op de cardanas met sensoren ernaast om pulsen op te vangen voor rally-apparatuur. Op de Spit heb ik zelfs twee magneten tegenover elkaar op de as zitten, zodat ik, om de nauwkeurigheid te verhogen, twee pulsen per omwenteling van de as kan scoren. De sensor is het probleem niet, het is de vraag of je fietscomputer zoveel pulsen per seconde aankan. Bij 120 km/uur zijn dat er al gauw 3000 tot 4000 per minuut, en de meeste fietscomputers kunnen een dergelijk aantal pulsen op een bepaald moment niet meer gescheiden zien.

Vooruit dan, foto'tje van mijn BMW'tje

Groetjes van Carl.

ReageerCitaat
Geplaatst : 19-05-2010 9:38 pm
Share: