Forum
Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen
Crash gisteren, 27-2-2013

Gelukkig is het toch best wel een stevig autootje. Mijn zoon, die het Spitje geleend had om naar Vardo, Noorwegen te rijden, raakte de sneeuwrand met ongeveer 80 km/u. Met als gevolg en salto overdwars in de berm. Het was erg slecht weer, verse sneeuw op ijs. Probeer de wegrand maar eens te zien op de volgende foto's. Zoon is er zonder schade vanaf gekomen. Van de spit zijn het dak en de deuren flink ingedeukt, en is er een heel klein blutsje in de motorkap. Er is geen vervorming van chassis of ophanging te zien. Motortje start en loopt alsof er niets gebeurt is. De chaffeur van de sleepwagen was ook verbaasd, meestal heeft ie nog een uur werk na het bergen van zo een geval om alle plastic onderdelen te verzamelen. Nu kom ik dus even 2 deuren en een hardtop te kort. Geen reden om de Schotland toer te missen dus.

Zijn jullie al wat van de schrik bekomen? Het lijkt me een rare gewaarwording wanneer je auto na een koprol in een sneeuwduin tot stilstand is gekomen en je je ogen weer durft open te doen. En als je dan thuiskomt moet je je vader ook nog vertellen dat zijn autootje wat verfrommeld is. Maar, ik begrijp dat jullie je leed als mannen hebt gedragen. Sterkt ermee.