Forum
Veertjes van de centufigaal vervroeging

In de zoektocht naar de oplossing van mijn sputter problemen bij warm weer met de spitfire (Zie topic [url] https://www.spitfire.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1018[/url])
werd ik door iemand er op gewezen dat het wel eens versleten centrufigaal veertjes zouden kunnen zijn van de vervroeging.
Het schijnt dat het wel eens wil voorkomen bij warm weer dat dan de veertjes teveel uitrekken, en dat daardoor de vervroeging niet goed is.
Zijn er meer mensen die dit hebben ondervonden?
Er is een setje in de handel met daarin 5 verschillende veertjes (TT1903), hoe weet je nu welk veertje je moet hebben?
Als je de verkeerde veertjes monteerd krijg je misschien wel meer problemen dan dat ik nu heb.
Triumph Spitfire 1500 TC, bouwjaar 1976, Kleur Rood

Kijk eerst of je ergens een complete ontsteking kunt lenen of omzetten ( spitter in de buurt) Dan weet je namelijk zeker dat de oorzaak hierin wel of niet in zit. Mijn vermoeden blijft dat het iets te maken heeft met je vervroeging. Maar achter de computer is het wat moeilijk om een goede diagnose te stellen.

Een complete onsteking lenen en vervolgens kijken of het probleem zich dan ook voordoet zou het mooiste zijn.
Het probleem is alleen dat ik geen spitters in de buurt ken die dan ook nog over een extra ontsteking bezitten.
En om op voorhand een nieuwe ontsteking te kopen, en er dan vervolgens weer achter te komen dat dat het probleem ook niet was, gaat me net wat te ver.
Triumph Spitfire 1500 TC, bouwjaar 1976, Kleur Rood



Ik vind het niet zo'n probleem om te zoeken, alleen wil ik wel graag een keer de oplossing vinden[:)]
Als er echt geen mogelijkheden meer zijn dan kan ik altijd nog naar gramsbergen. Ik heb gehoord dat het nogal een dure club is, en dat komt me nu even niet uit.
Eerst proberen om de oplossing zelf te vinden, of met behulp van anderen natuurlijk.
Triumph Spitfire 1500 TC, bouwjaar 1976, Kleur Rood

