Menu Sluiten

Forum

vacuum vervroeger r...
 
Notifications

vacuum vervroeger revisie adres?  

 
hansp
(@hansp)
Lid

Beste Spitters,

Weet een van jullie een adres om een vacuumvervroeger (deel van de distributeur) te laten reviseren?
Ik heb nu een adres gevonden in Nieuw Zeeland (QualityRebuilds), maar ik hoop dat er dichterbij 😉 ook iets te vinden is. Het duurt namelijk vier weken om het onderdeel heen en weer te zenden...
Het betreft revisie van het type voor spitfire mk3 met instelbare vervroeging voor een Delco Remy distributeur D200 (zie plaatje). Deze is in tegenstelling tot sommige Lucas types niet meer verkrijgbaar.

Hier nog een leuke link voor iemand die hetzelfde probleem heeft en zelf aan de slag wil:
http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic.php?f=37&t=6760
Ik zou geen thinner gebruiken, by the way en een andere oplossing zoeken om het membraan te vernieuwen.

Als iemand een adres weet, ik hoor het graag!

Citaat
Geplaatst : 26-05-2010 11:38 am
fournier
(@fournier)
Lid

Nico baas heeft er vorig jaar een voor mij (laten) reviseren. Zo een als op het plaatje met fijn-afstelling. Het ging op ruilbasis, kreeg dus niet mijn eigen terug.
Maar, nu moet Nico er dus een gereviseerd klaar hebben liggen voor jou!

fournier

ReageerCitaat
Geplaatst : 26-05-2010 12:32 pm
hansp
(@hansp)
Lid

Hi Fournier,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga er achteraan!

Heeft iemand anders nog een idee?

Groeten,

Hans

ReageerCitaat
Geplaatst : 26-05-2010 8:46 pm
hansp
(@hansp)
Lid

Even een update. Ik heb Nico Baas benaderd. Zij hadden geen origineel onderdeel, maar een exemplaar dat pasgemaakt zou kunnen worden.
Ik heb dus toch maar besloten mijn vervroeger op te sturen naar Quality Rebuilds in Nieuw Zeeland (www.qualityrebuilds.com).

Een paar dagen terug kreeg ik een emailtje met een paar fotootjes van de gereviseerde vervroeger:


Een kleine week later ontving ik de vervroeger weer thuis. Inmiddels heb ik hem weer geinstalleerd en het resultaat is zeer goed. De motor reageert nu veel beter op gas geven. Ik had daarnaast het draaipunt van de grondplaat verbeterd door de speling kleiner te maken en een teflonringetje toe te voegen. Hierdoor hoeft de vacuumvervroeger minder kracht te overwinnen.

Uiteindelijk heb ik de vacuumvervroeger ongeveer een maand moeten missen. De revisie zelf kostte in totaal incl. verzending van en naar Nieuw Zeeland ongeveer 90 Euro.
Voor revisie van Delco Remy vervroegers (mk1/2/3) is dit het enige adres dat ik gevonden heb.

Ik had via een adres in Engeland nog een andere passende vervroeger gevonden (deze zag eruit zoals die van mij, maar met een langere kelk bij het aansluitpunt). Ik heb deze ook geprobeerd, maar deze vervroegd teveel en veroorzaakt pingelen bij de normale statische ontstekingsinstelling. Heeft iemand een idee of dit type bij een Mk1 of Mk2 gebruikt wordt?

ReageerCitaat
Geplaatst : 09-07-2010 4:50 pm
Share: