Menu Sluiten

Forum

Triumph start niet ...
 
Notifications

Triumph start niet knalt wel in de uitlaat.  

 
racinggreen
(@racinggreen)
Lid

Hallo allemaal

Ik heb een probleem waarvan ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Mijn spitfire start niet maar hij knalt wel na in de uitlaat en deze is ook heet.

Dus ik heb wel verbranding maar niet of gedeeltelijk in de cilinder.

Ik heb vervangen . de bobine de bougiekabels de bougies de contactpunten de rotor de condensator .

wat moet ik doen,ik heb zelf het vermoeden dat ik er voor moet zorgen dat hij of eerder of later ontsteekt. maar hoe doe ik op de juiste manier.

Mvg Etienne

Citaat
Geplaatst : 02-05-2012 9:18 pm
r.franken
(@r-franken)
Lid

Hallo. heb je de bougiekabels op de juiste plaats teruggezet in de verdeelkap en op de bougies ?
zo ja kijk dan of de afstand tussen de contactpunten goed is afgesteld (0.45mm)
Daarna kijk je naar het ontstekingstijdstip 10 graden
Groet

ReageerCitaat
Geplaatst : 02-05-2012 11:29 pm
ghertzberger
(@ghertzberger)
Lid

Tijdstip statisch goed zetten doe je zo:

http://www.youtube.com/watch?v=hpp67a...

ReageerCitaat
Geplaatst : 03-05-2012 12:06 am
pietjeprecies
(@pietjeprecies)
Lid

En Etienne

Heb je het al gevonden? Wij zijn natuurlijk razend benieuwd.

Piet

ReageerCitaat
Geplaatst : 05-05-2012 8:52 pm
racinggreen
(@racinggreen)
Lid

Ik ben verder gegaan met zoeken maar heb helaas niks kunnen vinden.

Hij gaat nu woensdag naar de garage en dan is het afwachten wat het is.

Ik laat het jullie weten.

ga nu ook de groene spitfire maar eens naar buiten halen want de ritten komen er weer aan en het mooie weer natuurlijk.

gr Etienne

ReageerCitaat
Geplaatst : 08-05-2012 1:14 am
fournier
(@fournier)
Lid

In je eerste bericht heb je het over de Spitfire. In je laatste bericht zeg je dat je nu OOK de groene Spitfire naar buiten gaat halen. Heb jij twee van die auto's? In je eerste bericht lezen we wat je allemaal 'vervangen' hebt. Wanneer je alleen dit en niet meer hebt gedaan, is de conclusie voor de hand liggend dat je de bougiekabels mogelijk wel in de goede volgorde vanaf de verdelerkap op de bougies hebt aangesloten, maar, dat je één positie versprongen begonnen bent. Vandaar dat je knallen in de uitlaat hoort, een ontsteking terwijl de uitlaatklep open staat. Het is voor ons moeilijk in te schatten hoeveel je weet en hoeveel je niet weet. Het kan dus goed zijn dat ze woensdag de bougiekabels in de zelfde volgorde één positie op de verdelerkap verzetten en 'klaar is Kees'.

We lezen graag wat de oplossing van het probleem inhoudt.

ReageerCitaat
Geplaatst : 08-05-2012 7:44 pm
habos
(@h-a-bos)
Lid

Wat je ook eens zou kunnen doen is de compressie meten?

ReageerCitaat
Geplaatst : 09-05-2012 5:47 pm
pietjeprecies
(@pietjeprecies)
Lid

Ik zie nog geen relatie met knallen en compressie meten.

Heb in het verleden nadat het blok uit elkaar was geweest ook een in de uitlaat knallende motor gehad en dat kwam door verkeerde afstelling van de nokkenas. Bij mijn Spit zit het puntje van het nokkenas tandwiel op een verkeerde plaats. 180 graden verkeerd bleek nadat Marco Pieterse bij mij thuis is geweest en een avond heeft helpen zoeken. Dus wie weet moet je het in die richting zoeken.

Piet

ReageerCitaat
Geplaatst : 10-05-2012 11:52 pm
Share: