Menu Sluiten

Forum

Triumph POWERSPARK ...
 
Notifications

Triumph POWERSPARK ™ Sports/Performance 45D Distributor  

 
Ronny Aarnink
(@spitfire1500)
Lid

hallo mede spitters,

Zit al een geruime tijd te overwegen om een electrische ontsteking aan te schaffen voor mijn 1500. Dit als reden dat de ontsteking die nu gemonteerd zit niet origineel is. Kan er niet achter komen van welke auto dit ooit is geweest. (auto is geimporteerd vanuit de VS). Wordt het toch moeilijk om een nieuwe kap, rotor en contact puntjes te kopen. Nu kwam ik dit tegen op ebay.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?V...

Kent iemand dit of zijn er mensen die hier ervaring mee hebben. Graag hoor (of lees) ik jullie reacties.

Het betreft hier een Triumph POWERSPARK Sports/Performance 45D Distributor.

groetjes ronny

Citaat
Geplaatst : 08-10-2010 12:17 am
pietjeprecies
(@pietjeprecies)
Lid

Deze D45 distributor is voor zover ik kan zien een normale Lucas distributor die te koop is bij alle dealers. Foto is van RimmerBros. Of lezen we de tekst verkeerd? Piet

ReageerCitaat
Geplaatst : 10-10-2010 11:31 pm
Ronny Aarnink
(@spitfire1500)
Lid

Hallo piet,

ik weet niet welke tekst je bedoeld maar als je op de link drukt kom je op de site van simon best britisch classics. of dit rimmer bros is weet ik niet. Zoals ik het begrijp is het een ontsteking met electronika binnen in?????? Misschien dat jij het weet en kun je me dit dan misschien uitleggen?

nogmaals de link:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?V...

gr

ronny

ReageerCitaat
Geplaatst : 10-10-2010 11:55 pm
Jos Okhuijsen
(@josok)
Lid

Hoi Ronny,Je hebt waarschijnlijk een opus verdeler, volgens rimmer is die niet meer leverbaar en er was een vervanger, die ook niet meer leverbaar is.

Die kit bevatte "Kit includes new distributor, coil & amplifier.Converts OPUS type distributor to constant energy type. Opus type is no longer available."

Dat klinkt alsof er ook een "vreemde" bobine in die US versies toegepast is.

De verdeler die met veel poeha wordt aangeboden heeft geen contactpuntjes, maar een electronische unit, die stroom voor de bobine op het juiste moment moet onderbreken. Da's heel mooi, zolang het werkt. Maar als het stuk gaat, is die unit minder gemakkelijk te krijgen als gewone puntjes of een condensator. Zolang je die trouwens meeslseept, gaan ze nooit stuk. "" De prijs is overigens wel leuk, maar reken ook op een bobine en die speciale rotor dus. En helemaal plug en play zal het niet zijn.

Laat ons weten of en hoe het werkt als je besteld?

ReageerCitaat
Geplaatst : 11-10-2010 1:47 am
Jos Okhuijsen
(@josok)
Lid

Ging weer dubbel, en er schijnt geen mogelijkheid te zijn om mijn eigen post te verwijderen, sorrie

ReageerCitaat
Geplaatst : 11-10-2010 1:48 am
Ronny Aarnink
(@spitfire1500)
Lid

oke nu is het me duidelijk. Zet me toch aan het denken wat ik nu het beste kan gaan doen. Ik denk dat ik maar dat in een "normale" originele bestel. Lijkt mij het verstandigste en ook de beste manier. Heren mag ik jullie danken voor de adviezen die jullie mij aan reikten

groetjes en bedankt

ronny

ReageerCitaat
Geplaatst : 12-10-2010 9:36 pm
kees-b
(@kees-b)
Lid

Ronny als ik je een goede tip mag geven:

Koop een 123-ignition, dat is een electronische distributeur, ze hebben een model speciaal voor de Spitfire, type 123GB-4-R-V en het werkt echt super.

Je kan hem zelf instellen op 16 verschillende vervroegingscurves, heel eenvoudig. Je motor start beter, loopt mooier en pakt beter op.

Kijk eens op www.123ignition.nl

Ik heb er zelf een en ben dus zeer tevreden!

Groeten

Kees

ReageerCitaat
Geplaatst : 14-10-2010 3:31 pm
Ronny Aarnink
(@spitfire1500)
Lid

hallo kees,

Dat is natuurlijk ook een goede suggestie, heb hier ook al veel over gehoord. Zal me hier ook eens in gaan verdiepen.

Groet'n

Ronny

ReageerCitaat
Geplaatst : 15-10-2010 10:47 pm
Share: