Menu Sluiten

Forum

Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen

boegiekabels
 
Notifications

boegiekabels  

 
o.f.a.reisinger
(@o-f-a-reisinger)
Lid

Ik heb mijn carburateurs laten afstellen en een vacuum probleem opgelost maar mijn motor loopt nog steeds niet mooi sratonair.

Er is mij aangeraden om bougiekabels te monteren met een koperen kern maar een setje is niet meer te koop.Ik heb nog wel van die kabel maar geen doppen meer voor de bougies en van die dingen voor in de verdeler.Waar kan ik die dingen kopen?

Zijn er geen goede moderne kabels te koop voor mijn 1500 wat die oude dingen storen natuurlijk wel erg

Citaat
Geplaatst : 22-08-2011 1:17 am
Jan de Jong
(@jan-de-jong)
Lid

Het is waar bougiekabels met koperenkern geven het minst problemen alleen storing aan radio enz.

Ik ben nog steeds in het bezit van die antieke bougieklemmen en dopjes voor in de verdelerkap je moet dan wel de oude bougiekabelrubbers overzetten

momenteel ben ik met mijn spitje richting Mollis in Zwitserland waar die enorme oldtimerbeurs is op zondag 28 augustus
ik kan ze zondag 4 september meenemen naar de ISW in Vinkel

Groetjes
Jan

ReageerCitaat
Geplaatst : 23-08-2011 12:06 am
elmen
(@elmen)
Lid

Er zijn best goede moderne bougiekabelsets te koop, een goede automaterialen zaak heeft ze wel. Ook heel belangrijk is een goede bron voor de vonk, dus een goede bobine, contactpunten en condensator. Nog beter is om er een 123 electronische ontsteking op te zetten, zijn echt heel erg goed.

ReageerCitaat
Geplaatst : 24-08-2011 12:04 am
o.f.a.reisinger
(@o-f-a-reisinger)
Lid

Inmiddels heb ik een paar bougiekabels gekocht vis het internet die speciaal zouden zijn voor mijn Spit.

Maar ik ben nog steeds niet tevreden.In mijn Spit zitten NGK bougies Type BP6ES is dat wel wel goed?

Op een site staat dat de bougies van het type BP5ES moeten zitten.Zou dat wat uit maken?

ReageerCitaat
Geplaatst : 04-09-2011 12:59 am
Rolf Engelsman
(@rolfengelsman)
Lid

In een 1300 zitten BP6ES en in een 1500 BP5ES. Ik heb een Lumenition Ignition set met Cobalt High Performance Silicone HT Leads gemonteerd en nooit problemen met de ontsteking. Geen gedonder met puntjes afstellen. De 123 ontsteking ken ik niet, maar zal waarschijnlijk net zoiets zijn.

ReageerCitaat
Geplaatst : 04-09-2011 1:35 am
pietjeprecies
(@pietjeprecies)
Lid

De 123 set schijnt erg goed te zijn, maar tevens duur.

Ik heb bij ISW bij een handelaar een setje met Hall sensor voor 35 euro gekocht en gemonteerd. Daarvan merk ik echter geen verschil met de originele contactpunten set tijdens het starten en rijden. Het enige voordeel is dat er geen condensator en geen contactpuntjes meer in zitten. Mis je weer het jaarlijkse afstellen van contact puntjes. Jammer. Misschien bouw ik de boel wel weer terug.

Oh ja ik heb in de clubshop van die speciale bougies gekocht met 4 "vingers" dat gaf wel wat verschil. (als je er in gelooft)

Piet

ReageerCitaat
Geplaatst : 11-09-2011 12:06 am
Jos Okhuijsen
(@josok)
Lid

Bij mij zit er een 123 ontsteking in, en ik geloof niet dat ik daar hier al iets over gezegd had. De prijs is inderdaad minder leuk, maar voor een super product is het niet te duur. Bijvoorbeeld, net voor het inbouwen van de 123 verdeler, met nieuwe puntjes en condensator bleef het ontstekingstijdstip bij 800 toeren ongeveer 2 graden op en neer dansen, en waren er, heel af en toem duidelijk misfires te zien en te horen. Met de 123 lijkt het streepje wel vastgelijmd te zijn 🙂 Starten, stationnair draaien en nog belangrijker, het rijden is merkbaar beter. Het tijdstip staat nu op standje 4 bij mij, na met 5 en 3 geëxperimenteerd te hebben. De originele 6 v met ballast bobine zit er ook nog in en gaat wel een keer vervangen worden door een 12 V. Als ik even tijd en zin heb om die ballastdraad op te sporen en te overbruggen.

Ook zitten er nog steeds waardeloze ontsekingskabels in, die ik een half jaar geleden bij de broeders gekocht heb. Ze zijn zo lek, dat vastpakken je een beste opdonder geeft. Nat (NL weer, gelukkig zeldzaam hier "") start ie dan ook niet.

Dus voor de originele vraagsteller: Volg de afstelvolgorde in de boeken: Kleppen, onstekeking en carburateurs (indien nog nodig)

ReageerCitaat
Geplaatst : 11-09-2011 10:30 pm
Share: