Forum
Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen
Typenummer motorblok
FD blok was voor een europees model MK3 en de FE blokken waren voor de USA modellen.
Er zal een verschil in de prestaties zitten. Meestal zijn de USA modellen geknepen (emissie controle) de compressie zal ook iets anders zijn.
Nou zullen wij de prestaties niet snel bemerken want het gaat meestal om een paar PK verschil, en als je de beide auto's niet naast elkaar hebt staan om te proberen weet je ook niet wat je mist.
Jaap
we zijn weer aan het sleutelen begonnen en de eerste vragen komen naar boven.
Ik bezit een MK IV europees model
Wat gebeurt er nu, ik ging een nieuwe moer halen voor de krukaspoelie MK IV , bleek deze te groot heb er één meegekregen van MK III.
Nu mijn vraag: Kan het zijn dat in mijn MK IV en motor van een MK III zit , zo ja aan welke kenmerken kan ik dit nog zien.
Heb motornr. opgezocht "GE65912HEA" maar vind er niets van terug, begint ook met de letter G waar spitfire met de letter F begint
Het is een europees model (dubbel carborator) waar dan FE (indien de G een F moest zijn) voor USA model staat
Heeft iemand hier ervaring mee of een verklaring voor ????
Steven