Menu Sluiten

Forum

Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen

Notifications

stotteren  

 
Ben Vriens
(@ben)
Lid

Het was dan wel afgekondigt als de eerste rokjesdag maar voor mij was toch het eerste ritje wat ik maakte met de spit een mk3 '68 Zo uit de schuur naar de benzinepomp en maar eens een leuk rondje rijden alles verloopt gladjes en nog zo'n 2km te gaan, alles was lekker warm en los, dacht ik laat ik maar eens even doordrukken. Geef gas en op dat moment begint hij te sputteren motor valt zelfs uit, bol even uit en laat de koppeling weer opkomen waarna hij weer aanslaat, maar dit onder protest stotterend hoop ik daarna de stal te bereiken en wonder boven wonder, vlak voor de thuiskomst draaidt hij/zij weer als een trein.
Voor de veiligheid heb ik de spit maar weer gestald, maar ik weet nu natuurlijk niet of het over is.
In de benzine leiding heb ik voor de pomp een benzinefilter, dus zou het geen vuil kunnen/mogen zijn. Spit liep ervoor als een tierelier dus, ra ra wat zal het kunnen zijn.

Citaat
Geplaatst : 11-04-2015 2:40 am
Ben Vriens
(@ben)
Lid

Zijn we allemaal aan het toeren of sleutelen ? Want ik zie geen reactie, heeft niemand een idee?

Groeten Ben

ReageerCitaat
Geplaatst : 14-04-2015 7:11 pm
Simon Ossewaarde
(@simon)
Lid

hi, Je schrijft dat je eerst naar de pomp bent geweest. Ik begrijp hieruit dat je tank bijna keeg was. Je kunt beter met een volle tank op stal gaan. Er zit altijd wel wat vocht in de tank en dat geeft weer kans tot roest. Condens op de wanden.Moderne brandstof bevat ook bacteriën en die houden van water. Roestdeeltjes en die bacteriën vormen sludge, smurrie vrij vertaald. En dat vervuilt de carburateurs met aanslag. Ik vermoed dat dit zich heeft voorgedaan. Niets ernstig. Lekker doorrijden, dan reinigt deze wel of anders een brandstofsysteem reiniger in de tank doen. Dat kan nooit kwaad.

Groet Simon

ReageerCitaat
Geplaatst : 14-04-2015 10:03 pm
Ben Vriens
(@ben)
Lid

Simon bedankt voor je bijdrage.
Ik heb inderdaad zoals ik al schreef getankt, dit omdat de tank niet geheel vol zat, ik denk voor een derde gevuld.
Je hebt gelijk met dat het beste is om met een volle tank de winterstalling in te gaan, maar mijn ervaring is dat als je dan een seizoen later weer de eerste rondjes maakt de spit niet lekker rijdt, pas na een keer tanken draait het goed. De benzine wordt kennelijk minder van kwaliteit.
Verder hoop ik dat je gelijk hebt en zal ik moeten wachten op de volgende ervaring.
groeten Ben

ReageerCitaat
Geplaatst : 15-04-2015 8:59 pm
Share: