Forum
Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen
Peilstok
dat ligt er maar aan. wanneer je al je twifels hebt over de hoe-danig-heid van het motorblok, dan zul je je meer non-chalance veroorloven. Heb je ook kans dat je eerder toebent aan het moment dat je je de zo gewenste revisie kunt veroorloven. Maar, ben je ervan overtuigd dat je een goed blokje hebt, ga dan niet knoeien. Gewoon aftappen als er onderhand al een liter bij moet. Koop een bus synthetische 20 W 50 en opnieuw afvullen. Nieuw filter meteen, heb je aan 4,5 ltr nét genoeg. Koop er een extra litertje bij voor het navullen en volgend voorjaar weer vere olie erin.
Als je maar dezelfde specificatie gebruikt dan is er geen bezwaar tegen 2 verschillende merken olie. Ik zou echter geen synthetische olie in een Spitfire doen maar altijd een minerale. In de tijd dat onze Spitjes werden werden ontwikkeld bestond er helemaal nog geen synthetische olie. Duckhams of Casrol zijn goede keuzes.