Menu Sluiten

Forum

orginele motor
 
Notifications

orginele motor  

 
bob
 bob
(@b-a-beillebreckpnplanet-nl)
Lid

Hallo

Ben sinds kort lid en val gelijk maar met de deur in huis. Ik heb zoals ik al in even voorstellen gezegd heb een 1500 TC. carrosserie heeft wel wat werk maar dat valt nog wel mee. Wat een groter probleem is , is de motor de orginele motor is er bij maar heeft krukas schade de lagers zijn beschadigt en ook de krukas is hier niet helemaal ongeschonden uitgekomen. Ik zou deze motor het liefst laten reviceren . Temeer omdat dit de orginele motor is . Bij wie kan ik dat dan het beste laten doen of is dit veel duurder dan een gereviceerde motor kopen en deze inleveren. Persoonlijk denk ik dat het voor de waarde beter is de orginele motor weer terug te plaatden. Ook omdat de auto een orgineel nederlandse auto is . Hoor graag jullie mening en alvast bedankt voor jullie mening.

Gr, Bob

Citaat
Geplaatst : 03-04-2013 11:23 pm
fournier
(@fournier)
Lid

In jouw situatie is het inderdaad het overwegen waard, wat je zult doen. Je ziet het weinig in advertenties voor Spitfire's, dat er 'originele' nummers worden genoemd. Maar, als je ook verder je best doet / gedaan hebt om de auto zo origineel mogelijk te houden, dan is het wel een punt de originele motor nog in de wagen te hebben. Het is wel een kwestie van geld, natuurlijk. Ik was tweeduizend euro kwijt. Als je dat vergelijkt met de getallen die CCEE bijvoorbeeld op zijn site noemt. Voordeel van je eigen blokje bij een bekend revisiebedrijf laten doen, is, dat je kunt overleggen wat er aan gedaan zal worden. Als ze het blok uit elkaar en gewassen hebben kan je het laten opmeten en je laten adviseren wat er aan gedaan zal worden. De gereviseerde blokken die je zó kunt kopen zijn omwille van de prijs 'standaard' behandeld en dat gaat niet zó ver, meestal. Bijvoorbeeld; de nokvolgers. Worden die vervangen en worden dan ook de kanalen waarin ze op en neer gaan opgezuiverd. Er lopen veel motoren met tikkende nokvolgers. Dat is toch iets wat je uit een gereviseerd blok niet wilt horen. Iemand die tientallen Spitfire blokjes 'reviseert' koopt voordeliger in (ook weer om de prijs te drukken) dan een bedrijf wat een enkel blokje onderhanden heeft. Heb je dan 'het beste' materiaal erin? Een echt revisieberdrijf meet alle nieuwe onderdelen na voordat ze het blok in gaan; want 'nieuw' wil niet zeggen 'goed'. Bij het 'lopende band'-werk gebeurt dit niet. Heb je klachten achteraf, krijg je hoogstens een ander gereviseerd blok. Zo leer je wel vlot motorblokken uit- en inbouwen, maar, leuk vind je dat niet. Ik heb dus nog maar even doorgespaard. Andere kant van de medaille is, dat je na een paar jaar wellicht interesse krijgt in een andere auto en al het geld wat je erin gestoken hebt, zie je dan echt niet terug, want dan zou je auto 'onverkoopbaar' zijn. En, of je hem dan gewoon kan houden, is maar de vraag.

ReageerCitaat
Geplaatst : 04-04-2013 1:29 pm
fournier
(@fournier)
Lid

je kan het blok bij Ruud sipkema RSI carparts laten reviseren even bellen voor de prijs.
ik heb het daar ook laten doen en het blokje draaid prima.

gr Clemens

ReageerCitaat
Geplaatst : 05-04-2013 1:43 pm
Share: