Menu Sluiten

Forum

Oliedrukmeter
 
Notifications

Oliedrukmeter  

 
henkh
(@henkh)
Lid

Ik wil na de renovatie van mijn dashboard een zgn. dual-gaugemeter plaatsen.
Nu moet voor de oliedruk de slang aan de ene kant d.m.v een T-stuk op het blok worden aangesloten en de andere kant op de meter.
Wie heeft hier ervaring mee, moet de slang vóór het aansluiten op de meter eerst ontlucht worden..? Dus starten, wachten tot er olie uit de slang komt en dan snel op de meter aansluiten of..??
Wie roept er wat.....? [:)]

Henk

Citaat
Geplaatst : 10-11-2009 11:15 pm
r.franken
(@r-franken)
Lid

Henk gewoon t-stukje monteren op de plaats waar nu de oliedrukzender zit en hierop de zender en aansluiting meter monteren
de meter hoeft zelf niet ,,ontlucht ,, te worden.

r.franken

ReageerCitaat
Geplaatst : 11-11-2009 11:39 am
Ron Breukelman
(@ron)
Lid

Zo heb ik het ok gedaan en alles werkt prima.

ron

ReageerCitaat
Geplaatst : 13-11-2009 2:48 pm
Willem van Gelder
(@captainmutsie)
Lid

Ben ook bezig op E-bay voor een Jaeger olie-druk meter.
Voorlopig ben ik de hoogste bieder. Over 4 dagen weet ik meer.
Alleen wil ik graag weten wat de gemiddelde olie druk is in mijn Spitje (1300 MK4 uit 1971).
wel handig voor als hij aangesloten is.
Willem...............[:D]

ReageerCitaat
Geplaatst : 14-11-2009 5:31 pm
cornelissen
(@cornelissen)
Lid

En Willem, een Jaeger oliedruk meter rijker?????????????
of wordt het dashboardnog niet aangepast.

Sjaak

ReageerCitaat
Geplaatst : 19-11-2009 2:02 pm
Willem van Gelder
(@captainmutsie)
Lid

Ja Ja Sjaak,
Heb een Jaeger klokje gevonden. (werkend).
ook een volt meter van Jaeger. Was wel zoeken, maar is wel beloond.
Morgen weet ik of ik ook een Jaeger oliedruk meter hebt.
Laat het nog wel ff weten.
Dan kan ik aan de slag met het maken van een nieuw dashboard. Want al de meters moeten verzet worden. Inclusief wat schakelaars. Doe maar gelijk een nieuwe draadboom in want het is daar achter een puinhoop met plakband en kroonsteentjes.
Iemand interessen in mijn oude wortelnoten dashboard !!(is heel mooi).
Willem.............

ReageerCitaat
Geplaatst : 19-11-2009 10:05 pm
kees-b
(@kees-b)
Lid

Willem,

Ik krijg hier een deja-vu!
Exact op dezelfde manier het dashboard opgeleukt maar dan met Smiths meters, aangezien die er in mijn spitje van origine inzitten.

De lichtschakelaar naar links verplaatst en de flauwe hazard en seatbelts (die er niet eens inzitten) lampjes gelijk maar weggehaald...

Ik vond het een erg leuke winterklus!

Groeten en succes
Kees

* * * Spifire 1500 '79 (niet meer helemaal) US * * *
"Het is mooi weer, zullen we met de rode auto gaan?"

ReageerCitaat
Geplaatst : 19-11-2009 10:42 pm
kees-b
(@kees-b)
Lid

* * * Spifire 1500 '79 (niet meer helemaal) US * * *
"Het is mooi weer, zullen we met de rode auto gaan?"

ReageerCitaat
Geplaatst : 19-11-2009 10:43 pm
Willem van Gelder
(@captainmutsie)
Lid

Hallo Kees,
Dit had ik dus ook in mijn hoofd zitten.
Precies zoals jij het geplaatst hebt.
Alleen gaan de lampjes van de handrem en dergelijke wel op het dashboard.
Ook de sigaretten aansteker gaat er op. (kan erg handig zijn om dingen op aan te sluiten)
Maar bedankt voor de foto's. Die ga ik zeker gebriuken voor mijn dashboard.
Willem.............

ReageerCitaat
Geplaatst : 20-11-2009 7:02 pm
cornelissen
(@cornelissen)
Lid

En Willem oliedrukmeter al op de plank, of zit i al in de toet-toet??????????.
Sjaak

ReageerCitaat
Geplaatst : 27-11-2009 9:35 am
Willem van Gelder
(@captainmutsie)
Lid

Hallo mensen.
Heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen.
Heb een oliedrukmeter geplaatst. Hij werkt wel maar wil graag weten of hij wel ongeveer de druk aangeeft die het moet zijn.
Dus wil ik weten wat de werkdruk is van de smeerolie in mijn spitje. (mk4 1300) 1971.
Heb de motorblok vorig jaar helemaal overhaald (incl. nieuwe smeeroliepomp).
De meter is in LB/O (met 2 streepjes boven de O)
Daar boven is de aanduiding in kg/cm.
Hij slaat uit naar bijna max = 100 LB/O. (met koude olie!!)
Klopt dit ???
Zie foto

ReageerCitaat
Geplaatst : 31-01-2010 11:21 pm
Ronald de Groot
(@jodokus)
Lid

Willem.
In mijn Spit 1500TC zit een oliedrukmeter ( mechanisch ). Bij koude motor slaat de meter uit naar 75 LB. Als de motor op temperatuur is gekomen ( na ca. 10 km rijden ) staat de meter bij constante snelheid op 50. Als de motor stationair draait bij een stoplicht bijvoorbeeld loopt hij terug tot ongeveer 30. Zodra ik gas geef loop hij direct weer op naar ca. 50.

Ronald

ReageerCitaat
Geplaatst : 31-01-2010 11:46 pm
Cor Voerman
(@voerpijl)
Lid

het zijn dus pounds per vierkante inch.
ik hoop dat je ook heb gezien dat boven deze schaal ook nog staat kilogram per vierkante cm.
en dat is hier te lande een wat beter bekende maat.
als je nu in haynes kijkt dan zie dat daar staat dat de oliedruk schommelt tussen de 3 en 6 kg/cm2 en dat klopt dus met de pounds schaal.
groet cor

ReageerCitaat
Geplaatst : 01-02-2010 12:10 am
Willem van Gelder
(@captainmutsie)
Lid

Beste Cor en Ronald.
Bedankt .
Dan klopt de meter dus wel
Hij geeft bij koude start ongeveer 95lb/o
Das dus ongeveer 6,5bar smeeroliedruk.
Heb vorig jaar alles van mijn motor vernieuwd )incl nieuwe smeeroliepomp)dus de smeeroliedruk is dan optimaal (na 4200km gereden te hebben).
Zal wel een beetje terug lopen als de olie op temperatuur komt.
Nogmaals bedankt en tot een van de meetings.
Willem...............

ReageerCitaat
Geplaatst : 01-02-2010 12:20 am
Share: