Menu Sluiten

Forum

Nut Klepsteelkeerri...
 
Notifications

Nut Klepsteelkeerring  

 

Hallo,

Ik ben bezig met het reviseren van het motorblok van mijn 1500.
IK was van plan om klepsteelkeerringen te plaatsen maar dit is helaas niet mogelijk. Er is namelijk geen ruimte tussen de binnenveer en de geleider.
Kan iemand mij vertellen of deze keerringen nuttig zijn?

Bedankt,

Michel

Citaat
Geplaatst : 19-05-2009 1:07 am
twentsspitje
(@twentsspitje)
Lid

Hey Michel,

Zal vast iets over in de download staan, maar Wim kan je hierover vast meer vertellen.

Groeten uut Twente,[:o)]

ReageerCitaat
Geplaatst : 25-05-2009 9:11 pm
jaza
 jaza
(@jaza)
Lid

Origineel horen deze er niet in te zitten. Bij revisie zetten ze er soms wel tussen. Nadeel: niet origineel. Voordeel: iets minder kans op olieverbruik bij slijtage

ReageerCitaat
Geplaatst : 25-05-2009 11:59 pm
Ron Breukelman
(@ron)
Lid

In de latere motoren zitten dubbele veren op de klepsteel. Ja kan de binnenste veer weglaten zodat er ruimte komt voor een klepseal. Oudere motoren (koppen) hebben enkele veren waardoor ze er gewoon op passen.
nadeel van het weglaten van de binnenste veer is de verfrote kans op zwevende kleppen bij hoge toeren. Maar ja, siw van ons, als gewone Spitrijders gaat tot het uiterste in de toeren?
Het plaatsen van de seals stelt even de noodzaak tot koprevisie uit. als je ze nodig hebt om de rookpluimpjes bij het schakelen te reduceren is er ruimte tussen de klep en geleider. Dat ondervang je, maar de slijtage zal daarna sneller gaan doordat de geleiding niet meer optimaal is.
Derhalve: alleen gebruiken als voorzorg of als tijdelijke oplossing.

ron

ReageerCitaat
Geplaatst : 28-05-2009 4:44 pm
Share: