Menu Sluiten

Forum

Keerring distributi...
 
Notifications

Keerring distributiedeksel  

 

Hoi,

Ik meen ergens te hebben gelezen dat iemand keerringen kan leveren met een dubbele afdichting. Dit zou voor mij een prima oplossing zijn omdat er in mijn poelie een groefje zit welke door de oude keerring is veroorzaakt. Ik vermoed dat indien ik een enkele uitvoering monteer ik spoedig last krijg van lekkage.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt,

Citaat
Geplaatst : 30-01-2008 6:15 pm
Jan de Jong
(@jan-de-jong)
Lid

Hoi Michel

de beste oplossing is natuurlijk de krukas poelie oplassen en dan weer opmaat afdraaien
en polijsten (of vervangen)
2e oplossing dunne vulring voor de krukas poelie monteren hierdoor komt het loopvlak op een andere plaats wat weer een goede afdichting geeft
3e oplossing oude keerring mee nemen naar een automateriaal zaak en vragen naar een keerring met dubbelen afdichting

Mvg Jan

ReageerCitaat
Geplaatst : 30-01-2008 7:22 pm
fournier
(@fournier)
Lid

Ja, de oplossing met een vulringetje, waardoor je een 'nieuw' loopvlak krijgt is een aanbeveling en een keerring met een dubbele lip is al een stap verder.
Als ik het wel heb heeft Marco Pieterse van CCEE zo'n ding in zijn leveringsprogramma.

fournier

ReageerCitaat
Geplaatst : 30-01-2008 8:26 pm
Karel Prinsen
(@karelp)
Lid

Hallo Michel,

Ik ben eens een advertentie tegen gekomen over je keering met dubbele lippen. Deze was van Henk Mulder uit Boksum
telefoon 058-2541806.

Een andere methode om je probleem op te lossen kwam ik tegen in ons clubblad van juni 2001.
Een leuk stukje van onze eigen Piet Julicher. In het kort zegt hij.
1. Oude keering eruit
2. Zitting goed schoonmaken.
3. Neem een stuk plaatmateriaal van 1-2 mm dik bv aluminium.
4 Maak hiervan een ring.
5. Leg deze als eerste in de zitting en daarna de keering zelf.

De lip van de keering loopt nu op een onbeschadigde plaats op de poeli. [:)]

Succes en groeten
Karel

ReageerCitaat
Geplaatst : 30-01-2008 11:19 pm
pluisje
(@pluisje)
Lid

ik had een nieuwe polie nodig voor mijn Injectie-project,
Ruud Sipkema te Eerde had een opgelaste, zo goed
als nieuwe liggen voor 15 euro.

kan je het zelf niet voor ritselen [:D]

vraag gelijk om de bijbehorende pakkingen en
nieuwe distributie ketting.
alles opgestuurd was ik iets van 40 euro kwijt;

daarna laten nadraaien door een kennis voor het tandwiel,
maar voor een standaard motor was je al klaar geweest;
[img] http://www.pluisje.nl/spitfire/DSC01372.JP G" />
[img] http://www.pluisje.nl/spitfire/DSC01378.JP G" />

gezien de motorbouw (olie hangt niet in de keering)
zou de kering omdraaien ook gewoon goed werken..

ReageerCitaat
Geplaatst : 31-01-2008 9:44 am
pietjeprecies
(@pietjeprecies)
Lid

Dag Michel
De keerring met dubbele afdichting kun je inderdaad bij Henk Mulder in Boksum bij Leeuwarden bestellen. Even een telefoontje en een paar dagen later heb je hem in de bus.
Ook bij mijn Spitfire toegepast en het werkt echt.
Hoef je ook niet diverse kunststukjes uit te halen.
Piet

ReageerCitaat
Geplaatst : 31-01-2008 10:25 am
snarop
(@snarop)
Lid

Hallo, mijn eerste vraag/probleem...onze Spit 1500 van 1976 lek wat olie langs de krukas doorvoer van het distributiedeksel. Nu geloof ik dat dat niet zo heel moeilijk is te vervangen en dat wil ik in het najaar gaan doen. Betekent dit nu automatisch dat er meer keeringen lekken? De olie komt toch uit het carter en daar zit toch ook een keering in de doorvoer naar de distributiekettingpoulie..bedankt voor jullie reactie. Vriendelijke groeten, René

ReageerCitaat
Geplaatst : 13-08-2008 9:36 pm
elmen
(@elmen)
Lid

Moeilijk is het niet, het grootste probleem is meestal de moer van de krukaspoelie loskrijgen (dop 46 en een fors wringijzer zien te lenen) Er zit geen andere keerring meer achter het tandwiel van de distributie, de olie komt ook in het distributie deksel om daar de ketting te smeren. Wel gelijk even de ketting en de spanner controleren als je de boel toch los hebt en uiteraard de pakking vervangen.

Grtz. Leo

ReageerCitaat
Geplaatst : 13-08-2008 11:58 pm
pluisje
(@pluisje)
Lid

de jongens bij triumph waren niet echt dom,
er is een sleutel te koop (ook bij Ruut) welke ongeveer een
halve meter lang is...

nu kan je je afvragen hoeveel kracht je met een halve meter
sleutel 44/46 kunt zetten,
maar de sleutel zit op de moer precies tussen het frame van
de Spitfire.

als eerste begin je met een week lang kruip olie op de moer
te spuiten, hoe je verder gaat maakt niet uit, maar zo komt
alles al een beetje los.

vervolgens de v-snaar eraf en
als je nu durf genoeg hebt, zet je de sleutel op de bout,
draait deze 1 kant van het frame op,
zet de auto in de vrij en start de motor.

wel zorgen dat deze niet aanslaat,
maar doordat de motor wat snelheid op bouwt,
en ineens tegen de andere kant aanslaat met de sleutel tegen
het frame, schiet de bout in 1 keer los.

hiermee krijg je dezelfde krachten op het blok als met een
pneumatische slaghamer of doppen set met lange arm,
maar dit is veel sneller [:D]

vast zetten heb ik gedaan door de sleutel weer op de moer te
plaatsen en vervolgens de auto in een versnelling te zetten,
volgens mij de 4e en toen de auto gewoon de juiste kant
op te duwen.

veertjes die de distributie op spanning houden kan je makkelijk
voorspannen met een touwtje.

ze zeggen dat het niet kan, maar deze Spit heeft wel injectie.

ReageerCitaat
Geplaatst : 14-08-2008 12:11 am
snarop
(@snarop)
Lid

OK, Pluisje en Elmen, Bedankt het is mij duidelijk.
Nu gaan proberen ! Het staat gepland voor oktober.
Groeten, René

ReageerCitaat
Geplaatst : 14-08-2008 10:41 am
Share: