Forum
Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen
andere motor plaatsen
Ik geef je in overweging om dan de steun onder de staart van de versnelligsbak wel los te maken van het plaatje tussen de chassisrails, zodat je de bak gemakkelijk van voren omhoog kunt doen om de priseas makkelijker in de spiebanen van de koppelingsplaat t elaten glijden.
Het motorcarter is van voren ondieper om over de dwarsbalk tussen de chassisrails te passen. Als je versnellingsbak van voren niet voldoende omhoog brengt ligt de priseas niet -in lijn- met de krukas.
Nog een opmerking: Haal even de hulpcylinder van de koppeling van het koppelingshuis los. Wanneer je dat laat zitten en de leiding blijft ook zitten, zakt de zuiger in deze cylinder uit en dan krijg je de trand van het koppelingshuis moeilijk tegen de rand van het motorblok aan doordat de zuiger in de hulpcylinder van de koppeling niet ver genoeg 'terug' wil. De 'terugloop' in de hoofdcylinder is daar niet op geconstrueerd. Om de zuiger voldoende terug te krijgen moet je de wartel van de leiding bij de hoofdcylinder even iets losfreaaien zodat er daar wat vleoistof uit kan kwijlen.
fournier