Menu Sluiten

Forum

motor word te warm
 
Notifications

motor word te warm  

 
racinggreen
(@racinggreen)
Lid

Hallo ik zal me eerst even voorstellen
Ik ben Etienne van Vessem en ik kom uit Schiedam

Ook ik heb een warmte probleem

Sinds een maand geleden hoef ik maar een klein stukje te rijden (1,5 a 2 km) en mij temp. meter geeft al 3/4 tot H aan .
Ik heb mijn radiateur vervangen want die was verstopt,denkende dat dat het probleem zou zijn.
Niet dus , ik heb ook de waterpomp nagekeken en ook die was nog in goede staat.
Ik las dat bij iemand anders ook hetzelfde probleem, met daarop de suggestie te kijken naar de bougies.
Dus dat heb ik ook maar meteen gedaan,en ze waren behoorlijk licht tot wit van kleur,Kan het zijn doordat de motor te arm is afgesteld dat je zo een hoge temp kan krijgen op je meter.

Wat zou het anders kunnen zijn.

Iemand zij me dat ik een pil bij me koelvloeistof moest gooien want zou in geval bij een lekke koppaking meestal het lek wel dichten,Heeft dit consequenties voor mijn nieuwe Radiateur.

Zijn er trouwens ook mensen van de club lid uit de buurt van schiedam.

Mvg Etienne

Etienne van vessem

Citaat
Geplaatst : 08-08-2007 12:53 am
pluisje
(@pluisje)
Lid

ruikt je benzine of olie in de koelvloeistof?

ik zou eerst een colour-bougie er in draaien en nog eens kijken,
waarschijnlijk wordt de oververhitting eerder door een te arm
mengsel veroorzaakt dan door een lekkage.

een andere mogelijkheid is om eens te rijden met de choke open,
dit verrijkt het mengsel ook en kan je zien of je motortje beter
gaat lopen.

mocht je te arm zijn,
draai dan eerst de 8 bouten op het motorblok aan;
de 8 bouten waarmee de inlaat en uitlaat spruitstuk mee vast zit.

controleer daarna ook eens je kleppen en ontsteking,
en kijk daarna eens verder.

al deze punten kosten je geen geld en zijn snel uit te voeren,
het zou zonden zijn als je nog meer geld en nog veel meer tijd kwijt
zou zijn, terwijl gewoon je spruitstuk los zit.

ReageerCitaat
Geplaatst : 08-08-2007 11:51 am
fournier
(@fournier)
Lid

Dat foefje met die pil, dat wordt toegepast door malafide autoverkopers die een wagentje inruilen met een lekke koppakking of radiateur. De pil lost op en het opgeloste middel vormt een koek op de plek waar het met zuurstof in aanraking komt. Alsof je een uitgekouwd kouwgommetje in het gat plakt. Voor het eerstkomende uur is het gat gedicht, maar, na afkoeling heb je kans dat het propje loslaat.
Ga dus serieus op zoek naar de oorzaak van het warmlopen!
1 stel je kleppen goed af.
2 stel je ontsteking op tijd.
3 stel je carburateurs goed af.

Wanneer je thermostaat het -goed- doet, wanneer er genoeg koelvloeistof in het systeem zit, wanneer het inlaatsysteem geen valse lucht zuigt, dan moet je warmtehuishouding in orde wezen.

Zoek eerst de oorzaak van je probleem op en los het op. Daarna kun je nog heel veel geld uitgeven aan je auto wat je bespaart wanneer je niet lukraak nieuwe onderdelen monteert die je -achteraf gezien- helemaal niet nodig had.

fournier

ReageerCitaat
Geplaatst : 08-08-2007 3:15 pm
Carl Verboom
(@carl)
Lid

Hoi Etienne,

Probeer eerst eens uit te vinden hoe heet het water echt is. Het kan zijn dat de meter een een foutieve waarde aanwijst, en dan is er dus niets aan de hand. Probeer een thermometer te pakken te krijgen die tot 100 graden gaat. Rij je auto op temperatuur, en draai voorzichtig de dop van de radiator. Met een doek natuurlijk en eerst de overdruk en overtollig water via het slangetje naar het flesje laten ontsnappen (wanneer je de dop langzaam losdraait, gebeurt dat vanzelf) Je kunt nu bovenin de radiator de temperatuur van het water meten.

Groetjes van Carl.

ReageerCitaat
Geplaatst : 08-08-2007 8:39 pm
amiga4001
(@amiga4001)
Lid

Ikea verkoopt een goedkope kookthermometer.
Deze gaat tot 130 gr/C en is uitgevoerd met een kabeltje(ongeveer 50 cm lang) met de sensor(een rvs pen) aan het eind.
Is een digitale uitvoering en kost 6,95 euro.
Heb deze net aangeschaft en lijkt me een ideale manier om de precieze temparatuur te meten.

ReageerCitaat
Geplaatst : 08-08-2007 9:34 pm
racinggreen
(@racinggreen)
Lid

Bedankt voor julie hulp en info

Ik heb alle slangen nog eens lekker door laten lopen met de tuinslang met water om er zeker van te zijn dat er nergens iets verstopt is.

Ik heb hem daarna gevuld en laten lopen, ik heb er een thermometer ingehangen en deze liep tijdens het draaien op tot 84 graden daarna sloeg de elektrische ventilator aan.
En die ging na 2 minuten weer uit,

Ik moet nu alleen de benzinetoevoer wat rijker zetten, want die staat nog te arm.
dat meot ik nog even opzoeken hoe dat moet en anders rij ik naar van der ree

Etienne van vessem

ReageerCitaat
Geplaatst : 08-08-2007 11:21 pm
Share: