Menu Sluiten

Forum

Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen

Nieuw en gelijk een...
 
Notifications

Nieuw en gelijk een vraag  

 
Titus de Bruijn
(@t-de-bruijn)
Lid

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Titus de Bruijn woonachtig in Grave.
Na jaren van geen tijd druk met de kinderen enz. Is mijn jongens droom eindelijk utgekomen "ik heb mijn spitfire"
Het is een rode 1500 uit 1973 import uit de USA. Maar na dit schitterend weekeind blijkt de shoke te blijven hangen ( het laatste stukje bij de carberateur moet ik dan met de hand terug duwen ) het is een enkele. Wat kan ik dit verhelpen.

Citaat
Geplaatst : 24-07-2012 1:23 am
fournier
(@fournier)
Lid

waarschijnlijk heeft de laatste eigenaar de laatste tijd niet teveel meer met de wagen gereden, waardoor de sproeier wat vast is komen te zitten doordat zich 'gom' gevormd heeft als residue van verdampte benzine. Wanneer je een busje kruipolie koopt en je verstuift dat van onderaf rondom tegen de sproeier aan, dan weekt dat spul los en wordt de choke weer beter gangbaar. Als je aan de choke knop trekt gaat de sproeier naar beneden. Duw je de knop terug, dan moet de sproeier onder eigen veerkracht vanzelf weer omhoog komen. Wanneer je er vanonder af tegenaan duwt zal hij omhoog gaan als je de knop ingedrukt hebt. Doe dat dus even, terwijl je er goed naar kijkt hoe de bewegingen gaan, dan kan je ook hoed gericht sproeien met kruipolie. Het komt ook voor dat de chokekabel niet goed glijdt in de buitenkabel, waardoor de choke slecht terug komt. Maak de kabel dan los van de carb en houdt het uiteinde omhoog, zodat je langs de binnen kabel wat kruipolie in de buitenkabel kan laten lopen. Sommige kabels hebben een ijzerdraad als binnenkabel. Die kan je zover terugtrekken dat je in het mondje van de buitenkabel mootrolie naar binnen kunt laten lopen. Bij een 'twisted' draad is dat link, want die krijg je soms niet meer uit de buitenkabel gedrukt wanneer het uiteinde warrig geworden is.

ReageerCitaat
Geplaatst : 24-07-2012 1:54 am
Titus de Bruijn
(@t-de-bruijn)
Lid

Bedankt, ik las nu je antwoord pas omdat ik 2 weken op vakantie was.
Ik ga het morgen gelijk uitproberen

Groetjes Titus

ReageerCitaat
Geplaatst : 08-08-2012 8:14 pm
fournier
(@fournier)
Lid

'First things first', zeggen de Engelsen. Het knan best zijn dat je wat opgewonden bent met een leuk nieuw autootje; maar de vakantie gaat voor. Nu heb je weer lekker tijd om het karretje te gaan vertroetelen. Ben benieuwd of je het zo voorelkaar krijgt.

ReageerCitaat
Geplaatst : 09-08-2012 1:16 pm
Share: