Menu Sluiten

Forum

Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen

ff voorstellen
 
Notifications

ff voorstellen  

 
Ger Geerlings
(@g-geerlings)
Lid

Hallo Luitjes,

Aangezien er hier in Elsloo, Zuid-Limburg weer een ontzettend druilerige regendag in het verschiet ligt, is nu een goed moment om me als nieuw lid bij jullie voor te stellen.

Goed, mijn naam is Ger Geerlings, ben 48 jaar, sinds drie jaar gescheiden (dus als er nog iemand een leuke zus of schoonzus in de aanbieding heeft!) en gek op alles wat wielen heeft waarbij je zelf niet hoeft te trappen. Auto voor dagelijks gebruik is een Volvo C30 '10 en verder ben ik al 30 jaar fervent motorrijder, momenteel rijdend op een BMW R1200GS '07.

In het voorjaar kwam ik op het idee te gaan kijken voor een leuke cabrio. Na de nodige Fiat Barchetta's en MGF's te hebben bekeken op internet, bedacht ik dat ik eigenlijk aan het zoeken was naar een tweede auto. Waarom niet een oldtimer kopen en er je hobby van maken? Dus gaan zoeken naar Spitfire's en MG's. Nadat ik een aantal Spitfire's live bekeken en bereden had, liep ik tegen mijn huidige Spitje op. Een nagenoeg originele 1500 van '78 in de kleur Brooklands Green. Optisch in prima staat want de auto is 8 jaar geleden door de vorige eigenaar body off gerestaureerd. Voor wat betreft technische/motorische revisie denk ik dat er weinig gebeurd is. Er waren de bekende aandachtspunten van de Spit, zoals olie-lekkage, versleten stoelvullingen etc. Tijdens een bezoek aan Marke & Ertel in Viersen (D), kreeg ik al wat tips, zoals het omlaag zetten van de nummerplaat voor een betere koeling en het monteren van kortere veren zodat zijn neusje weer mooi recht komt te staan.

Ook ik heb de bijna standaad beginnersfout gemaakt om met gebrekkige technische kennis meteen na een proefritje tot de koop over te gaan. Achteraf loop je dan toch tegen de nodige mankementjes. Iets jankend differentieel, speling wiellagers, remmen zijn lala. Ik wil me tijdens de wintermaanden tuurlijk verder gaan bekwamen in het onderhoud van mijn Spitje, maar ik zoek nu op korte termijn eigenlijk een goed adresje waar ik de auto eens goed kan laten inspekteren zodat ik weet hoe de staat van de auto werkelijk is en zonodig zaken meteen kan laten repareren. Wellicht zijn er hier in het zuiden wat leden die me met raad (en daad) willen bijstaan en me verder op weg willen helpen.

Alvast bedankt en misschien tot ziens!!

Ger Geerlings, Elsloo (L)

Citaat
Geplaatst : 14-08-2011 1:16 pm
pietjeprecies
(@pietjeprecies)
Lid

Dag Ger

Welkom bij de club. Er zijn heel wat mogelijkheden om de Spit weer in goede staat te brengen. Op het Forum hier kun je veel lezen. Maar als beginneling zou ik naar de Technische meetings komen die 2 keer per jaar gehouden worden. Daar wordt vam alles uitgelegd. En je kunt aan practisch iedereen daar vragen stellen. waarbij je ook nog een antwoord krijgt waar je wat aan hebt. Verder mocht je die nog niet hebben de werkplaatshandboeken aanschaffen. Bij de clubshop die bij veel meetings aanwezig is kun je ze kopen en ook op een van de vele oldtimer beurzen zoals Britsh Car and Lifestyle in maart in Rosmalen.

Bij Marke Ertel in Vierzen kom ik ook graag en ze helpen daar goed. Verder is Ruud Sipkema in Eersel bij Veghel voor jouw het dichtste bij denk ik. Verder kan ik je niet echt helpen, omdat ik 150 km naar het noorden woon.

Succes

Piet

ReageerCitaat
Geplaatst : 16-08-2011 12:55 am
Ger Geerlings
(@g-geerlings)
Lid

Hallo Piet,

Allereerst bedankt voor het verwelkomen!!!

De manual zal ik inderdaad maar eerst eens gaan aanschaffen. Afhalen bij de clubstand tijdens het Spitfire weekend is helaas niet mogelijk omdat ik net dat weekend met vakantie ga. Per post bestellen is dan de beste optie. Een klef tweedehandsje is ook niet echt veel goedkoper op marktplaats.

Sipkema ligt voor mij wat afstand betreft ongeveer hetzelfde als Marke & Ertel. Ik zag alleen dat er vrij veel prijsverschil zit in de diverse onderdelen, bv. de stoelvullingen. Sipkema € 40 per deel, Marke € ?70. Bij mij in de buurt heb ik wel een zaak gevonden die de stoelen kan doen, maar zij tellen alleen al € 220 voor de complete vullingen. Wordt waarschijnlijk een winterprojekt. Ik zag al een interessante discussie erover op het forum, dus daar gaan we ons maar eens in verdiepen.

M'n spitje loopt bij koude start tamelijk beroerd met de choke. Als de motor warm is, heb ik nergens last meer van. Een collega met een Volvo Amazon wil er komend weekend mee helpen. Volgens hem heeft de Amazon dezelfde carburateurs. En anders lanceren we maar een eerste vraag op het forum. Ook naar de wiellagers zal meteen worden gekeken.

Dus, beetje bij beetje komen we er wel. Zelfs het weer wordt de komende dagen weer beter en dan mogen we weer van het spitje gaan genieten.

Groetjes uit Limburg!!

Ger

ReageerCitaat
Geplaatst : 18-08-2011 12:35 am
pietjeprecies
(@pietjeprecies)
Lid

Dag Ger

Als je jouw profiel in wilt vullen kan ik, en anderen, je een persoonlijk bericht sturen, Als je dat niet wilt, dan doe je het mij maar.

Piet

ReageerCitaat
Geplaatst : 19-08-2011 12:34 am
Marcel Esser
(@m-j-esser)
Lid

Beste Ger,

Hierbij aandacht voor het navolgende.

Sinds 9 okt. jl de eigenaar van een Spitfire MK3.

Ook ik ben op zoek naar een goed adres voor inspectie en onderhoud in Limburg. Ik verneem gaarne.

Bij voorbaat dank.

Marcel Esser te Roermond

gsm: 06 - 18 56 50 05

ReageerCitaat
Geplaatst : 17-10-2012 11:29 am
spit1600
(@spit1600)
Lid

Ger,

Welkom in de club van Spitfire rijders.

De afstand Elsloo-Venray is ongeveer net zo ver als naar Marke & Ertel of Ruud Sipkema.

Ook bij mij kan je terecht voor onderdelen en onderhoud.

Zie www.ccee.nl.

ReageerCitaat
Geplaatst : 18-10-2012 10:49 am
Share: