Forum
Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen
Even voorstellen
Beste mede Spitfire liefhebbers,
Sinds kort ben ik de eigenaar van een groene mk IV 1500TC.
Het lidmaatschap van de club lijkt me waardevol bij het op de weg houden van dit trotse bezit, daarom stel ik me graag even voor.
Mijn naam is Martijn. Ik ben vierenveertig jaar oud en getrouwd. Mijn vrouw en ik hebben een dochtertje van twee jaar oud.
Na aankoop heb ik de Spitfire direct vanuit Limburg naar mijn woonplaats Arnhem gereden. Het was één van de spaarzame zonnige dagen van deze zomer die met de kap open echt niet mooier kon. Natuurlijk heb ik mijn oren gespitst gehouden tijdens de reis. Geen abnormaal knarsen, geen overdaad aan piepen of kraken. Wel een trilling in het stuur tussen de 80 en 90 kilometer per uur, maar uit verschillende bronnen heb ik begrepen dat dat niet abnormaal is.
Het echte avontuur begon na de bewondering en felicitaties van vrouw en vrienden. Onze op- en afrit naar de garage onder het huis begint met een bocht. Die bocht had ik na een maand bewoning van ons nieuwe huis nog niet onder de knie.
Ik kwam niet goed uit.
Achteruit manoeuvrerend was de achterbumper gevaarlijk dicht bij de muur gekomen. Ik moest terug omhoog en het nog eens proberen. Op zo'n helling is een strak werkende handrem van belang. Hoe hard ik ook trok, de auto bleef er niet op stilstaan. Eerste punt op mijn lijstje: handrem afstellen.
Uiterlijk onbewogen heb ik mijn vrouw verzocht twee bakstenen te zoeken en achter de achterwielen te leggen. Niks aan de hand. Normaalste zaak van de wereld. HELP!
Vanuit veilige stilstand kon ik hierna de aanwinst omhoog rijden en met een tweede poging in haar verblijfplaats zetten.
De volgende dag begon met stevige spierpijn in mijn rechterbeen van het angstvallig op de rem trappen.
Hallo Wouter,
Daar ga ik wel van uit. Het lijstje met opknapwerkzaamheden is nog redelijk kort. Zoals gezegd de handrem strakker afstellen. Verder doet mijn snelheidsmeter het sinds dit weekend niet meer, daar heb ik al wat info over gevonden in het archiefgedeelte van het forum. De stoelen kunnen wel wat nieuwe vulling gebruiken, maar dat heeft geen haast. Het zit nog lekker, al vlokt het wat schuimrubber. Mooie velgen onder jouw Spit trouwens.
Groeten, Martijn
Beste Martijn,
Welkom bij de club en gefeliciteerd met je Spitfire! Ik heb mijn blauwe 1500TC 1978 vorig jaar gekocht en inmiddels 2.500 km gereden. Af en toe pak ik weer een klus aan om de auto beter en netter te maken. Zowel het rijden als het sleutelen is leuk, via het forum zijn er altijd snel ervaringen van anderen te halen. Ik woon overigens in Elst Gld, mooi in de buurt dus wie weet komen we elkaar eens tegen.
Met vriendelijke groet,
Michel van Wijk
martijn,
Welkom bij de club.
Ik ben inmiddels meer dan 14 jaar lid. Mijn Spit 1500 heb ik inmiddels ook ongeveer zo lang en heb er inmiddels meer dan 100.000 km mee gereden. Uit ervaring weet ik dat er erg leuke mensen lid zijn en een meeting of een weekend is dan ook iets waar wij altijd erg naar uitkijken.
We hopen je een keer te ontmoeten.
Hallo Martijn,
Ook ik heb een groene 1500 tc (1976) sinds een paar maanden en heb er al volop van genoten.
woon in Duiven dus dat is ook dichtbij.
Misschien zie ik je nog wel eens rijden bij een rondje posbank...
Ik ben dus ook een beginnende spitter en heb er al wel wat aan gedaan, vond ik leuk om te doen.
Zou ook wel eens een andere spit willen bekijken.
En wat betrefd die handen daar ben ik altijd voor te vinden (als ik thuis ben)
groeten Joost O