Menu Sluiten

Forum

Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen

Toerenteller perike...
 
Notifications

Toerenteller perikelen  

 
Joost Oosterbroek
(@g-w-j-oosterbroek)
Lid

L.S.

Mijn toerenteller (1500 TC) laat vanaf ongeveer 3000 toeren een "ruitenwisserachtige" beweging te zien waarbij de waardes tussen de 3 en de 5 duizend toeren liggen.

De motor loopt goed.

Opde technische meeting dit even aangeroerd maar hier geen antwoord op gekregen alleen dat anderen er ook last van hadden maar nog niet aan toegekomen waren.

Verder denk ik dat de benzinemeter iets te veel aangeeft want na 250 km geeft deze nog steeds vol aan....en denk ik dat de temp aanwijzing ook hoger is dan voorheen.

Kan dit met elkaar verband houden , en wat zou de oorzaak dan kunnen zijn?

mvg

Joost

I

Citaat
Geplaatst : 06-05-2013 12:59 am
Gijs
 Gijs
(@g-bosman)
Lid

Ik zou denken aan een slecht (massa-)contact van de meters. Mijn toerenteller 'zwiepte' ook rond de 3500 tpm, maar na uit- en inbouw van het dashboard is het probleem weg. Wel geeft mijn snelheidsmeter permanent 15 km/h te weinig aan, maar dat lijkt me een mechanisch probleem.

Duik even onder het dashboard en check de stekkerverbindingen achterop de metertjes, wellicht dat het helpt.

ReageerCitaat
Geplaatst : 06-05-2013 11:27 am
Joost Oosterbroek
(@g-w-j-oosterbroek)
Lid

Gijs, bedankt.

Het dashboard even losgemaakt wat zitten friemelen met de aardedraadjes achter de toerenteller en het is weer goed.

de toerenteller,temperatuur en de tank geven weer normale waarden.

Nu ik er bij nadenk is het waarschijnlijk ook ontstaan na renovatie van het dashboard....

Mijn kmteller geeft standaar 20% te weinig aan, maar dit schijn veroorzaakt te worden door een GT6 differentieel wat er bij mij onder zou hangen.

gegroet

Joost

ReageerCitaat
Geplaatst : 08-05-2013 1:12 pm
fournier
(@fournier)
Lid

Aha! Jij bent een gelukkige jongen; een GT6 diff heeft een overbrenging van 3.27 : 1 en een 1500 normaal 3.69 : 1. Dat scheelt 13% in motortoeren. In plaats van 4000 rpm bij 120 km draait jouw motor in de buurt van de 3500 toeren. Zo heb je geen overdrive nodig! Lekker rustig toeren.

ReageerCitaat
Geplaatst : 08-05-2013 4:04 pm
henkh
(@henkh)
Lid

Dat is interessant natuurlijk. Scheelt dat veel in het accelereren, of valt dat wel mee?

Henk

ReageerCitaat
Geplaatst : 09-05-2013 1:11 am
Share: