Menu Sluiten

Forum

Tips voor ombouw na...
 
Notifications

Tips voor ombouw naar SU HS4  

 
ronaldm
(@ronaldm)
Lid

Ik heb afgelopen week een mooie set SU HS4 (FZX1258R)carburateurs weten te bemachtigen. Gemonteerd op spruitstuk en voorzien van luchtfilterhuis.

Nu wil ik deze set natuurlijk op mijn spit monteren, heeft er nog iemand tips waar ik op moet letten?, of zijn er nog speciale voorzieningen nodig. Alle informatie is welkom.

Nu heb ik een Stromberg cd150, en ga dus naar SU HS4.

Nu heb ik al wel begrepen dat deze carburateurs uitgerust kunnen zijn met wax-stats, en dat je die beter kan vervangen.

Hoe herken ik of de carburateurs uitgerus zijn met wax-stats, of dat ze al zijn aangepast.

En wat houd dat aanpassen in? is dat een kostbare geschiedenis?

Triumph Spitfire 1500 US, bouwjaar 1976, Kleur Rood

Citaat
Geplaatst : 04-06-2008 9:20 pm
Ron Breukelman
(@ron)
Lid

Waxxtats zijn te herkennen aan de dikte en de vorm. Ze zijn dikker dan de normale jets en hebben een verdikking onderaan. Je moet denken aan een onderrand met een diameter van ca 2 a 2,5 cm. De normale jets zijn veel dunner en zijn, volgens mij, onderaan rood gekleurd.
Kijk op de site van BCCP voor de conversie setjes. Is niet moeilijk enook niet zo duur. Neem daar ook nieuwe naalden bij!!!
Waxjets hebben de eigenschap bij warmte de doorvoer van benzine te verkleinen, waardoor de motor erg arm gaat lopen en dus onregelmatig. Bij een verkeerslicht op een warme dag kan hij dan afslaan of geen vermogen hebben om fatsoenlijk weg te rijden. Hiervan heb je met de gewone jets geen last.
Monteer direct ook een warmteschild tussen de uitlaat en de carburateurs. Deze zijn te verkrijgen bij de diverse handelaren. Dat voorkomt al te hele carburateurs en gestotter.
Succes

ron

ReageerCitaat
Geplaatst : 05-06-2008 1:27 am
ronaldm
(@ronaldm)
Lid

Ik heb de dubbele SU's gemonteerd, en vanavond zijn ze door een deskundig iemand afgesteld.

De waxstats zitten er nog op, misschien volgend jaar vervangen.

Wow, wat rijd dat super.[:D]
In vergelijking met die enkele stromberg. Ik heb nu ook echt het gevoel dat ik in een sport auto rij.
hij trekt wel een keer zo snel op.

Ik denk dat dit geen slechte investing is geweest[:)]

Triumph Spitfire 1500 US, bouwjaar 1976, Kleur Rood

ReageerCitaat
Geplaatst : 24-06-2008 11:58 pm
Ron Breukelman
(@ron)
Lid

succes,

Spitfire 1500 ex usa californie nu met 2x SU en RVS open uitlaat tahiti blue 1976

ron

ReageerCitaat
Geplaatst : 25-06-2008 2:01 am
Share: