Menu Sluiten

Forum

teruglopend toerent...
 
Notifications

teruglopend toerental na starten  

 
Joost Oosterbroek
(@g-w-j-oosterbroek)
Lid

G.D.

Choke uit, starten en de motor loopt +/- 1500 toeren.

hierna begint het toerental terug te lopen naar +/- 500 toeren, nog steeds choke uit.

auo rijdt dan ook wat schokkerig.

Bij warme motor (choke in) is het toerental +/- 1000, en loopt alles lekker voor zover ik kan beoordelen.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

vorige week liep het toerental niet nog niet terug...

Hoor graag

Joost

Citaat
Geplaatst : 26-11-2011 8:28 pm
fournier
(@fournier)
Lid

De gedachte komt bij me op, dat mogelijk een vlotternald blijft hangen. Als je thuiskomt zet je het contact af, de motor komt tot stilstand. De beide vlotterkamers zijn dan 'vol'. Dat betekent dat de vlotters met volle kracht opdrijven en de naalden in de afsluiters in de vlotterkamerdeksels drukken. Na een tijd start je weer met de choke open, er wordt flink benzine aangezogen uit de sproeiers, de vlotters zakken en de benzinepomp drukt nieuwe benzine in de kamers. Behalve, als de vlotternaald niet uit de zitting komt. Die ene kamer wordt leeggezogen en de motor moet het verder doen met één carburateur. Weliswaar is er een spoel kanaal in het spruitstuk, waardoor de twee cylinders achter de 'starving' carburateur ook wel wat benzine krijgen, maar, dat is niet genoeg om gewoon 'door' te lopen. de motor sputtert, de auo schokt bij het rijden en trekt niet.

Dus, een voor een de dekseltjes van de vlotterkamer losschroeven en kijken of de vlotternaalden wel 'vlot' zijn.

Als dit het niet is, even melden, dan gaan we verder denken.

ReageerCitaat
Geplaatst : 27-11-2011 12:51 pm
Joost Oosterbroek
(@g-w-j-oosterbroek)
Lid

Goedendag,

Het antwoord opvolgend eens gekeken naar de carburators, (is allemaal nog een beetje nieuw voor mij en misschien een beetje huiverig om de boel open te maken...) zag ik dat er een schroefje ontbrak wat het dekseltje van de vlotterkamer vast zet.

Ook was het hier vochtig van benzine, dus denk dat het daar ook iets gelekt heeft.

zou dit ook een oorzaak kunnen zijn?

moet nu eerst en juist schroefje zien te krijgen en dan probeer ik het even voordat ik de boel open ga maken, geeft me nog wat tijd om te doorgronden hoe het allemaal werkt...:)

gegroet

Joost

ReageerCitaat
Geplaatst : 28-11-2011 12:17 pm
fournier
(@fournier)
Lid

In The Spitfire staat achterin een lijstje adverteerders. Als er daarvan eentje in de buurt zit voor jou, ga daar dan even heen en haal daar een nieuw schroefje. Dat past dan ook! Neem dan meteen twee pakkinkjes mee voor onder de dekseltjes, want, als ze kleven, scheur je ze stuk bij het openmaken en heb je daar later benzinelekkage. Het is goed mogeljk dat de vorige eigenaar al een probleempje had en een vlotterkamer heeft opengemaakt, de pakking gescheurd en een schroefje kwijtgeraakt is. 'Er zijn mensen die na zo'n slecht afgelopen klusje hun auto maanden laten staan en dan maar verkopen'.

Je hebt kans dat je, als je met het heft van een flinke schroevendraaier tegen de bodem van de vlotterkamer een paar tikken geeft, de naald uit de zitting van de afsluiter loskomt door de masstraagheid. Dan is het euvel waarschijnlijk over. Heeft de auto lang stilgestaan voordat je hem kocht?

ReageerCitaat
Geplaatst : 28-11-2011 12:34 pm
Joost Oosterbroek
(@g-w-j-oosterbroek)
Lid

L.S.

Het schroefje is onderweg.

Hoe lang de wagen heeft stilgestaan weet ik niet, de vorige eigenaar heeft hem 10 jaar gehad en de wagen is bij een oldtimer garage in onderhoud geweest, maar heeft er niet veelmee gereden geloof ik.

zelf heb ik er nu een kleine 1000 km mee gereden voor dit optrad, heb er geen last van maar wil wel weten hoe dit komt.

Maar denk dat het geen slecht idee is om beide carburators eens te overhalen, omdat ik af en toe wel eens veranderingen in toentallen warneem zonder

reden,zou een mooi klusje voor volgend verlof kunnen zijn.

Ik heb net eens lopen tikken tegen de vlotterkamer en na starten liep het toerenal langzamer terug...de choke uitgezet en toerental kwam mooi steady op 1000 rpm.

Wordt vervolgd.

Joost

ReageerCitaat
Geplaatst : 28-11-2011 2:05 pm
Share: