Forum
Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen
Te rijk (Naalden?)

Membraam vervangen. Maar de auto draait nog steeds ongeveer 1700 rpm. Dus op andere plaatsen opzoek naar vals lucht.
Wanneer ik het rubber tussen kleppendeksel en spruitstuk afsluit (mijn vinger op het inlaatspruitstuk membraam), dan zakken de toeren ongeveer met 300 toeren. Niet genoeg, maar toch.
(Smoorklepasjes luchtdicht)
Mogelijkheden:
- Kurken pakking kleppendeksel
- Dop kleppendeksel
- Inlaatspruitstuk pakking
Iemand nog meer ideeen waar ik valse lucht kan vinden?
Spitfire mk3 overdrive uit 1967

Als er valse lucht via de klepdeksel pakking komt moet je ook olie lekkage hebben via diezelfde pakking. Heb je al eens gecontroleerd of je niet te veel carterdruk hebt? Als de motor stationair draait de olie vuldop eraf halen en met de hand voelen of er lucht uit het klepdeksel komt. Carterdruk wordt meestal veroorzaakt door versleten zuigerveren en beinvloed het lopen van de motor en kan ook zwarte bougies veroorzaken omdat er olie meeverbrand.
Grtz. Leo

Beste Elmen, dank voor je reactie. Geen lekkage onder mijn kleppendeksel. En in mijn kleppendeksel heerst een kleine onderdruk.
Waarschijnlijk heb ik met de ontvetterspray het probleem gevonden. En ja hoor..... de assen van de smoorkleppen trekken valse lucht. Terwijl er al bussen inzitten.
Nu dus nieuwe huizen van de carburateurs.
Dank voor alle reacties.
Volgende week het resaultaat.
Spitfire mk3 overdrive uit 1967