Menu Sluiten

Forum

stotteren na een ro...
 
Notifications

stotteren na een rotonde  

 
Ton van der Linden
(@tonlinden)
Lid

goede middag

na mijn revisie heb ik nog een klein probleempje

als ik een rotonde 3/4e neem begint mijn spit te stotteren

wat kan de oorzaak zijn ??

verder werkt alles prima en loopt hij ook goed.

groetjes Ton

Citaat
Geplaatst : 15-04-2012 9:20 pm
fournier
(@fournier)
Lid

Omdat de benzinepomp links zit, zou je denken dat de aanvoer van benzine naar de carburateurs versterkt wordt. Maar, de vlotter kan de toestroom tegenhouden. Je kunt je voorstellen dat de benzine in de vlotterkamer tegen de rechterwand opkruipt, zoals het drinken in een kommetje wat je rondzwaait om -bijvoorbeeld- de suiker er doorheen te roeren als je geen lepetje hebt. Wanneer dit de vlotter optilt, is de toestroom dus afgesloten. Je hebt ook kans dat de vlotter in de bovenste stand wordt vastgehouden onder invloed van de middelpunt vliedende kracht.

De enige oplossing die ik kan bedenken is dan ook; de deksel van de vlotterkamer een slagje te draaien. Er zitten drie schroefjes in, je kunt dus 120 graden draaien. Het valt uit te proberen wat het effect is, wanneer je de ophanging van de vlotter 'tegenover' de middelpuntvliedende kracht hebt zitten, of juist niet 'tegenover'. Je kan zo drie standen uitproberen. Laat je ons lezen wat je ervaringen zijn?

ReageerCitaat
Geplaatst : 16-04-2012 8:17 pm
pietjeprecies
(@pietjeprecies)
Lid

Dag Ton

Doet hij ook zo als je in Engeland een rotonde 3/4 rond neemt?

Dan de rotonde maar 2/4 rond nemen in het vervolg.

Je weet vast wel 3 keer links is ook rechts.

Of wat minder enthousiast rond raggen over die rotonde. Scheelt ook benden.

ReageerCitaat
Geplaatst : 18-04-2012 3:48 pm
Ton van der Linden
(@tonlinden)
Lid

het is een beetje beter

de vlotterkamer zat een beetje scheef

nu maar eerst eens wat km maken en kijken hoe het gaat

groetjes Ton

ReageerCitaat
Geplaatst : 01-05-2012 11:25 pm
Share: