Menu Sluiten

Forum

Sputteren bij 2500-...

Notifications

Sputteren bij 2500-3000 toeren  

Pagina 3 / 3

Jan van Schaik
(@pimento)
Lid

Ronald ondanks allerlei goed bedoelde opmerkingen blijf jij steeds problemen houden begrijp ik. Ik blijf nog steeds denken dat het met vervroeging te maken heeft mogelijk in combinatie met sluiting stroomtoevoer contactpunten. Bij dit soort storingen is een diagnose moeilijk te stellen. Door het uitsluiten van mogelijke oorzaken zul je de werkelijke oorzaak moeten vinden. Ben je in de gelegenheid om je ontsteking eens uit te wisselen.Jammer dat je zo ver van mij af woont anders had ik je daar mee kunnen helpen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 20-09-2008 12:09 am
Carl Verboom
(@carl)
Lid

Hoi Ronald,

Had je nu al gekeken naar de centrifugaalveerjes en -gewichtjes? Wanneer die om een of andere reden vastzitten of niet goed naar buiten komen, kom je centrifugaalvervroeging tekort. Dat zou je met een stroboscoop moeten kunnen zien.

Groetjes van Carl.

ReageerCitaat
Geplaatst : 20-09-2008 12:49 pm
ronaldm
(@ronaldm)
Lid

De rotor is ook al eens vervangen, al meerder keren geprobeerd.

Ook de kontaktpuntjes zijn al eens vervangen, en er is ook al een elektronische ontsteking opgekomen.

De centifugaal gewichtjes zijn geolied, en alles lijkt soepel te lopen, dus ik denk niet dat de centtrifugaal gewichtjes blijven hangen.

Bedenk wel dat alles draait om de temperatuur. Als een bepaalde temperatuur niet wordt gehaald, dan doet het probleem zich ook niet voor.
De temperatuur wordt eigenlijk alleen gehaald als de buiten temperatuur 20 graden of hoger is.

En dat is juist het vreemde.
Ik kan mij niet voorstellen dat b.v. de centrifugaal gewichtjes niet goed naar buiten draaien als het warm is, en als het koud is dan wel.

Triumph Spitfire 1500 TC, bouwjaar 1976, Kleur Rood

ReageerCitaat
Geplaatst : 20-09-2008 11:02 pm
Ron Breukelman
(@ron)
Lid

Ik weet niet zo of dit al eerder is genoemd, maar bij temperatuurverschillen met problemen zou de bobine ook de schuldige kunnen zijn. Door de temperatuurschommelingen kunnen er, bij een slechte en versleten bobine, contacten onstaan en weer verdwijnen of een verschil ontstaan in de weerstand van het apparaat zelf.
succes

ron

ReageerCitaat
Geplaatst : 21-09-2008 12:22 am
ronaldm
(@ronaldm)
Lid

Ook de bobine is al vervangen.

Er is ook rechtstreeks een + van de accu naar de bobine gehaald, daarmee sluit je dan ook de bedrading uit.

ReageerCitaat
Geplaatst : 21-09-2008 10:16 am
Simon Ossewaarde
(@simon)
Lid

Een slepend probleem...

Ik wil je graag nog een tweetal suggesties geven, die ik niet eerder ter sprake zijn geweest en me zomaar te binnen schieten.
Al hoewel de buitentemeratuur niet zo zomers meer is.

1. Gebruikte olie in de SU carburateurs. Als deze niet de juiste dikte heeft kan dit gevolg hebben voor de juiste mengsel verhouding. En resulteert in een hick up die van tijdelijke aard is. (Als je bijvoorbeeld tijdens het sputteren de chock wat uittrekt verrijk je het mengsel, hoe rijdt ie dan?)

2. Carter re-circulatie damp is te vet, waardoor het mengsel negatief wordt beinvloed. Heb je andere motorolie dan voorheen. Is dit wel de juiste. Of nieuwe slangen (van kleppendeksel naar inlaat) gemonteerd die de warmte niet goed verdragen...etc. Als middel zou je in de re-circulatie slang en vlammendover aan kunnen brengen. Die zorgt er voor dat het vet uit de dampen gaat. Sommige merken monteren dit. (bijvoorbeeld Fiat) Kost beneden de 10 euro, is daarom altijd wel het proberen waard.

Ik hoop dat hier de oplossing tussen zit.
Suc6

Simon

ReageerCitaat
Geplaatst : 03-10-2008 1:38 am
fournier
(@fournier)
Lid

Nog een plaaggeest is de afdichting van de vlotterkamer. Als een pakking defect is waardoor de buitenluchtdruk vrije toegang heeft, is er geen 'constant vacuüm.
In de venturi boven de sproeier is onderdruk die de benzine opslurpt. Dit vacuüm heerst ook in de beker boven de zuiger.
Hoe groot dit vacuüm is, hangt ook af van de weerstand van het luchtfilter.

Daarom loopt er een verbindingvan achter het filter naar de vlotterkamer om de luchtdruk daar 'gelijk' te maken aan de luchtdruk direct achter het filter.
Is dit niet in orde, dan lopen je sproeiers over!

De verbinding naar de vlotterkamer loopt door het montagevlak van het filterhuis op de carb. Daarom zitten die twee extra gaten in de pakking. Een voor de linker links en een voor de rechter rechts.

fournier

ReageerCitaat
Geplaatst : 03-10-2008 3:56 pm
ronaldm
(@ronaldm)
Lid

De olie die in de dempers zit is TFT olie, en zou dus goed moeten zijn.
De choke uittrekken tijdens het sputteren heeft geen effect.

Ik heb inmiddels de carter ontluchting verwijderd, en heb de slang rechtstreeks over de carburateurs gezet.

De pakking van 1 van de vlotterkamers lekt wel, daar moet ik dus even een nieuwe inzetten.
Ik moet dan even wachten tot de onderdelen dag.

Probleem is op dit moment dat het buiten steeds kouder wordt, en ik het sputter probleem dan niet meer kan reproduceren. Vrees dat ik moet wachten tot de volgende zomer.

ReageerCitaat
Geplaatst : 03-10-2008 11:48 pm
pluisje
(@pluisje)
Lid

1 van de grootste fouten die ik bij de Spitfire heb gevonden
is de 2 bouten op de kop die het uitlaat spruitstuk vasthouden.
deze zitten onder de carburateur, tegen het blok aan
en je komt er verrekt moeilijk bij.
ik heb er een speciaal knietje voor moeten kopen,
anders krijg je hem niet eens vast.

mochten deze 2 (van de 8 totaal) zijn losgetrild,
dan blijf je valse lucht trekken en blijf je afstellen en
gekke dingen vinden.

ik kon ze met de hand losdraaien toen ik ze vond,
dan weet je in ieder geval dat er iets goed fout zit.

ze zeggen dat het niet kan, maar deze Spit heeft wel injectie.

ReageerCitaat
Geplaatst : 04-10-2008 12:45 pm
ronaldm
(@ronaldm)
Lid

ik ga deze winter de pakkingen vervangen tussen het spruitstuk, en hoop dan dat er daar geen valse luch aangezogen kan worden.

Verder kan ik op dit moment niet zoveel meer doen, de temperaturen zijn te laag.

De ontsteking is ook gecontroleerd, het is het goede lucas model, het nummer ben ik even vergeten.
Vervolgens heb ik de vervroeging gecontroleerd, en dat lijkt allemaal goed te zijn.

ReageerCitaat
Geplaatst : 08-10-2008 11:11 pm
Pagina 3 / 3
Share: