Menu Sluiten

Forum

Lege voorste vlotte...
 
Notifications

Lege voorste vlotterkamer  

 
pietjeprecies
(@pietjeprecies)
Lid

Dag allemaal

Sinds een aantal maanden hangt er bij de voorste carburateur onder het rode buisje een druppel benzine.

Na deze druppel weer een druppel. Enz enz. Nu laten we de Spit 1500 na een rit eerst een paar uur buiten staan

om zo de druppels kwijt te raken. Daarna duwen we de Spit naar binnen. Niet starten dus.

De volgende morgen hangt er een behoorlijke benzine damp in de garage.

Nu ben ik er vanmiddag achter gekomen dat de voorste vlotterkamer praktisch leeg is.

De achterste vollterkamer is normaal vol. (4 cm benzine).

Nu weet ik dus dat de vlotterkamer leeg loopt via decarburateur.

Maar wat kan ik er tegen doen. De Spit loopt goed, dus ik heb eigenlijk geen zin om aan

de stelschroeven te zitten.

Piet

 

Citaat
Geplaatst : 27-07-2019 9:47 pm
simon
(@simon)
Lid

Beste Piet,

Dat is vervelend.

Dat rode buisje is de sproeier.

Indien de vlotterkamer leegloopt, is het meest waarschijnlijke dat dit via de onderzijde gebeurt. Zolang de motor draait zal deze continu gevuld worden, net zolang totdat de vlotter de toegang blokkeert. Zodra de motor stopt, stopt ook de toevoer van de benzine. Bij lekkage loopt deze dan leeg. Tussen de onderzijde vd vlotterkamer en de rode sproeier zit een slangetjeslangetje, platic en omhult met spiraaldraad. De zijde van sproeier is vast en de zijde van de vlotter zit met een wartelmoer aan de vlotter. Nu moet je vastellen waarde lekkage is. (Let op vloeistof zakt naar het laagste niveau, lekkage zal hoger liggen).

Volgorde

1.Check of zijde van sproeier het slangetje nog heel is. Zo nee, dat is pech, namelijk een geheel met sproeier.

2. Check zelfde zijde vlotter

3. check of wartelmoer goed is aangedraaid.

4. Achter de wartelmoer zit een heel klein rubber ringetje, deze kan door leeftijd de geest geven. 

Het is mij ook overkomen, oorzaak was sproeierzijde slangetje afgebroken. Jammer moes alles vernieuwen.

Suc6

Simon

 

ReageerCitaat
Geplaatst : 31-07-2019 10:57 pm
pietjeprecies
(@pietjeprecies)
Lid

Dag Simon

Bedankt voor jouw suggesties.

1. Ja, slangetje is heel.  2. Ja, is heel.  3. Ja, is aangedraaid. 4. Ja, zijn zelfs vorig jeer vernieuwd.

De lekkage zit boven het rode van de stelmoeren bij de sproeierafstelmoeren.

Piet

 

 

ReageerCitaat
Geplaatst : 02-08-2019 7:46 pm
pietjeprecies
(@pietjeprecies)
Lid

Gisteren de boel eindelijk eens open gemaakt.

Bij de naald afstelling van de voorste en achterste inlaat zit een verschil van 2 mm.

De voorste heb ik ingedraaid tot ik dezelfde afstelling had als bij de achterste carburateur.

Toen de motor warm laten lopen en daarna uitgezet. Het stonk heel eventjes naar benzine

in de garage, maar de volgende ochtend geen benzine lucht meer.

 

ReageerCitaat
Geplaatst : 10-08-2019 7:47 pm
Share: