Menu Sluiten

Forum

choke enolie in car...
 
Notifications

choke enolie in carburateur  

 
Cor Voerman
(@voerpijl)
Lid

hallo,
ik heb twee vragen,
als alles aan de motor in orde is kan deze dan omstreeks deze tijd in het seizoen starten ZONDER choke te gebruiken?
bij mij lukt dat niet maar na het starten met choke kan ik hem de hele dag starten zonder choke.

ik zie op een plaatje dat de olie in de demper 13mm BOVEN de demperpijp moet komen te staan.
loopt de olie dan niet via het rode lijntje direct naar beneden?

ik hoor graag van jullie.
groet cor

Citaat
Geplaatst : 14-06-2010 9:57 pm
elmen
(@elmen)
Lid

Hallo Cor,
Starten zonder choke lukt mij ook niet maar na het starten kan ik de choke haast helemaal terugzetten. Je hebt gewoon tijdens het starten even dat wat rijkere mengsel nodig. Als er een normale acceleratie pomp op onze carb's zou zitten zou het wel lukken, denk ik. Ik heb vroeger een Simca 1100 Ti gehad en daarbij gebruikte ik de choke nooit, 2 trapjes op het gaspedaal en de 2 dubbele Webers gooiden genoeg benzine er in om op aan te slaan.
Wat betreft de olie; die loopt op den duur wel naar beneden, vandaar dat je het ook van tijd tot tijd bij moet vullen, maar bij een goede passing van de zuiger zal het niet direct naar beneden lopen. Ik denk overigens dat het de bedoeling is dat de olie daar langs loopt om de boel ook wat te smeren, het moet tenslotte soepel bewegen. Als de boel wat versleten begint te raken zal het sneller weglopen.

Grtz. Leo

ReageerCitaat
Geplaatst : 14-06-2010 11:43 pm
Cor Voerman
(@voerpijl)
Lid

hallo leo,
bedankt voor het reageren,dus aan de choke hoef ik dus niets meer te doen.
als de olie uiteindelijk naar beneden loopt zal het verbranden denk ik omdat het dan in de ruimte van de sproeier komt,nou ja een echte pluim zal het niet opleveren.
het goede weer komt er aan en de apk van de week was ook oke, dus zo heet dat tegenwoordig,we gaan ervoor.
groet cor[8D]

ReageerCitaat
Geplaatst : 15-06-2010 1:17 am
fournier
(@fournier)
Lid

Het ligt waarschijnlijk ook aan de klepjes in de benzinepomp die niet helemaal goed meer afsluiten. Als de auto zo lang stilstaat dat het blok op kamertemperatuur is gekomen, is er waarschijnlijk zoveel benzine terggelopen de tank in, dat het daardoor even langer duurt voordat de motor wil aanslaan. Vroeger deden ze nog een lipje aan depomp waarmee je met de hand kon pompen voordat je ging starten.
Het kan ook zijn dat de moeren van hetbspruitstuk een achtste slag aangedraaid kunnnen worden. Dan heb je bij koud blok daar een minder goede afdichting en trekt de neergaande zuiger daar valse lucht, waardoor je een armer mengsel hebt. Eenmaal op temperatuur zet het metaal zo uit, dat het luchtlek weer dicht is. Bij koude motor dus even natrekken.

fournier

ReageerCitaat
Geplaatst : 15-06-2010 11:31 am
Cor Voerman
(@voerpijl)
Lid

bedankt, ik kijk het na en ook de benzinepomp.
groet cor

ReageerCitaat
Geplaatst : 15-06-2010 12:24 pm
Share: