Menu Sluiten

Forum

Notifications

Carburateurs  

Pagina 2 / 2
 
ghertzberger
(@ghertzberger)
Lid

""

ReageerCitaat
Geplaatst : 28-01-2013 6:53 pm
Joost Oosterbroek
(@g-w-j-oosterbroek)
Lid

Moet ik alleen nog een zaak zien te vinden in de buurt waar ik die spullen kan kopen want Imparts zit niet meer in Arnhem.

Weet iemand nog een adresje? in de buurt van Duiven?

Joost

ReageerCitaat
Geplaatst : 28-01-2013 7:14 pm
fournier
(@fournier)
Lid

probeer eens classicminishop4you rozenstraat 34a arnhem 0653210952

ReageerCitaat
Geplaatst : 28-01-2013 7:41 pm
Ronald de Groot
(@jodokus)
Lid

Interessante topic. Heb al een maand of 2 de ringetjes klaarliggen om aan te brengen omdat bij mij de achterste vlotterkamer op die plek af en toe wat brandstof laat druppelen. Onvoldoende afdichting dus. Nu nog te koud om in een onverwarmde garage aan de gang te gaan. Als ik deze topic straks achterstevoren teruglees heb ik meteen een handleiding om mijn carbs eens helemaal na te lopen. Ben benieuwd of de ringetjes uiteiendelijk het probleem hebben opgelost.

Ronald

ReageerCitaat
Geplaatst : 28-01-2013 8:51 pm
Joost Oosterbroek
(@g-w-j-oosterbroek)
Lid

Goedemorgen,

het ringetje ziet er niet uit of het de toevoer blokkeerde, maar is wel aan vervanging toe denk ik.

nadat ik het slangetje eruit had moest ik het ringetje eruit "pulken" en dit blokkeerde de ingang niet.

dus nu eerstmaar eens kijken of ik de ringetje kan kopen en dan slangetje doorblazen denk ik?

Joost

ReageerCitaat
Geplaatst : 29-01-2013 12:04 pm
fournier
(@fournier)
Lid

er moet toch een oorzaak zijn waardoor er in die ene carb geen of nagenoeg geen benzine omhoog komt.
Het loopt zo wel uit op een hele zoektocht, maar de logica moet os op het spoor van het euvel brengen.

ReageerCitaat
Geplaatst : 29-01-2013 12:54 pm
fournier
(@fournier)
Lid

Dankjewel voor je sympathiebetuiging, Ronald. Het is een mentale ondersteuning wanneer je bemerkt dat meer mensen een draadje volgen.
375 lezers zie ik op de teller bij dit onderwerp tot nogtoe.

ReageerCitaat
Geplaatst : 29-01-2013 12:56 pm
Joost Oosterbroek
(@g-w-j-oosterbroek)
Lid

LS,

Ik heb de boel weer in elkaar gezet, oude ringetje gebruikt en leidingkjes allemaal doorgeblazen zodat er in ieder geval benzine in de sproeier komt.

ook de sproeier er nog uit gehaald en eens bekeken.

Hierna motor gestart en heb de sproeier van de voorste carburateur nu twee slagen lager staan als de achterste carburateur en nu lijkt het erop dat de werking ongeveer gelijk is als ik de papiertjes ervoor houd. (had hier nog een filmpje van gemaakt maar uploaden heb ik maar gecanceld duurde wel erg lang) met afnemende toerentallen.

Ik heb natuurlijk de naalden niet met elkaar vergeleken, zouden ook nog verschillend kunnen zijn?

Heb ook nog lopen luisteren naar aanvoerlucht met een slangetje...en ik hoor weinig verschil (maar dat zegt niet zoveel

Loopt stationair op 800 rpm en bij ineens gas intrappen pakt hij gelijk op.

In ieder geval heb ik het idee dat hij nu beter loopt en ik heb de carburateur eens helemaal los gehad

Waren weer een paar nuttige dagen, weer een hoop geleerd!

Dank voor de adviezen!

En volgende week weer aan het werk!

Joost

ReageerCitaat
Geplaatst : 29-01-2013 6:06 pm
fournier
(@fournier)
Lid

Het is natuurlijk helemaal de vraag hoe de vorige eigenaar met deze auto is omgegaan.
Als de wagen meestentijds heeft stilgestaan kan het zijn dat benzine in de sproeiers helemaal is opgedroogd en 'gom' heeft achtergelaten waardor de sproeiers gewoon verstopt waren. Doordat je zover ging dat je de carbs beurtelings afsloot ben je er achter gekomen dat er iets haperde. Je kunt kijken of op beide naalden of daar dezelfde getallen op staan. Dan is de vorige eigenaar dus niet zover gekomen dat hij aan het uitproberen geweeest is om de mootor beter te laten lopen.
Is dit een typisch geval van verwaarlozing en dan maar van de hand doen?

ReageerCitaat
Geplaatst : 29-01-2013 8:00 pm
Pagina 2 / 2
Share: