Forum
carborateur

al jaren rijd ik rond in een mk3 waarbij van een van de sproeiers een geknikt aanvoerslangetje had, dit zat me al geruime tijd niet lekker en had al een jaar geleden nieuwe sproeiers gekocht , maar het vervangen daar kwam dus niets van daar ik een andere mk3 aan het opbouwen was.
Toen deze spit klaar was viel het op dat deze veel feller en lekkerder reed dan de andere. Beide hebben een gereviseerd blok maar de nieuwe spit had wel kno luchtfilers maar dit lijkt mij toch niet voor zo'n verschil kunnen zorgen.
Daarom de stoute schoen maar eens aangetrokken en de oude onderhanden genomen dus te beginnen bij de sproeiers.Nou ik heb het geweten , na vervangen sproeiers starte hij wel maar bleef niet lopen liep op 2 cilinders leek het wel zoeken en nog eens zoeken , de beschrijving erbij, het forum ingekeken waar Fournier nog hamert op het verschil in niveau hoogte in de vlotterkamers dus deze maar eens gecontroleerd en toen liep ik al snel vast daat in de ene beschrijving staat dat afstand vlotter .deksel 4.8 mm moet zijn en in een andere 3,25 mm dit laatste had ik ingesteld maar hij liep nog steeds slecht . N a bleek ook dat het slangetje van de sproeier vestopt zat agv het scheefzitten van de afdichtingsring .
Toen de afstelling van de vlotters maar op 4.5 a 4.8 mm gesteld en toen bleef hij lopen en kon ik verder met stellen
Alles bij elkaar een dagvullend progamma en met het resultaat ben ik nog niet tevreden daar ik denk dat de voorste carborateur minder zijn werk doet dan de achterste , als ik nl een buisje met balletje erin wat ik gebruikt als flow meting slaat de achterste veel verder uit dan de voorste.
Kan iemand mij nog adviseren in een beknopte afstelvolgorde en wat is nu de juiste vlotter afstelling voor een hs2 carborateur
Groeten Ben

Ik heb erg veel aan dit oude boekje gehad, daar staat alles precies in, in eenvoudige stappen beschreven.
http://www.triumphexperience.com/arti...

hallo Marcel,
heb je toevallig nog een copy van dit boekje gedownload? Of een alternatieve website? Want bovenstaande link werkt niet meer
mvgr Goos

Hallo Ben,
De juiste afstand voor de vlotter is het volgende: deksel op de kop en dan moet de afstand tussen deksel en armpje 1/8 inch of 3,25 mm zijn.
Basis voor de sproeiers is: eerst de zeskant van de bus omhoog draaien tot aanslag en dan kantje merken en twee volle slagen terug draaien.
Daarna aftsellen op CO en elke carburateur iedere keer een vlakje verdraaien totdat je ongeveer een CO hebt van 3,5%.
Het CO mag tussen de 2,5 en 4,5 % zijn.
Vriendelijke groet,
Henk Meijerink,TAC.