Menu Sluiten

Forum

Notifications

Brandstoftank  

 
Martijn Voskamp
(@m-voskamp)
Lid

Hallo, op de onderdelendag in Houten heb ik een brandstoftank gekocht, op mijn vraag of het zeker zou passen op een 1500 gaf de handelaar te kennen dat er maar 1 soort tank te verkrijgen is. Zojuist heb ik op de site van een Engelse leverancier "ontdekt" dat er 2 artikelnummers zijn, 1 voor de  MK1,2 &3 en 1 voor de MK4 en 1500... Op de tekening is het moeilijk te zien, maar er lijkt bij de MK4 en 1500 een extra "overlooppijpje" (??)  te zitten, die bij de  andere niet aanwezig is..

Ik denk dat ik de verkeerde tank heb gekocht.. maar nu mijn vraag: past de "verkeerde tank ook in de 1500?

Hoop op een reactie.

Groeten, Martijn

 

Citaat
Geplaatst : 14-11-2016 5:21 pm
Martijn Voskamp
(@m-voskamp)
Lid

Overigens heb ik me vanmiddag kort voorgesteld bij "Even voorstellen" .

ReageerCitaat
Geplaatst : 14-11-2016 7:18 pm
Martijn Voskamp
(@m-voskamp)
Lid

Van Wim Fournier het volgende antwoord ontvangen: 

 Geen paniek. British Leyland verkocht heel veel Spitfires in Amerika, waar ze al vroeg begonnen aan het terugdringen van luchtvervuiling. Daarom werden de brandstoftanks op een moment voorzien van een belichtingspijpje wat met een slangetje aan een koolstofcanister verbonden kon worden om benzine dampen op te vangen. Daarmee kwam ook de 'beluchte' tankdop te vervallen waarlangs vroeger de buitenlucht de tank in kon komen naar gelang er onderweg liters benzine werden verbruikt. Dit om te voorkomen dat de tank zou krimpen door toenemend vacuüm.

ReageerCitaat
Geplaatst : 21-11-2016 8:27 pm
Frank Schavemaker
(@f-schavemaker)
Lid

Als je dus een USA uitvoering heb, heb je het pijpje nodig, of moet je een andere vuldop plaatsen. Hou er verder rekening mee dat er meer verschillen zijn tussen de USA uitvoering en de europese. Niet iedere onderdelen site is daar even helder in. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 29-11-2016 8:53 pm
Share: