Menu Sluiten

Forum

Notifications

Benzine welke?  

 
amiga4001
(@amiga4001)
Lid

Heb mijn kop laten reviseren en gelijk klepzittingen laten monteren voor de uitlaatkleppen.
Maar kan ik nu zonder zorgen euro95 tanken of dien ik nog steeds loodvv bij te voegen.
En welk onstekingstijdstip hanteren de hier aanwezige gt6 (mk1) eigenaars voor hun auto's?En welke brandstof?
In het haynes boek staat alleen een waarde van 7 graden voor BDP voor brandstof met octaan 97.
En de meeste pompen hebben alleen nog euro95.
Dus onsteking nog iets vroeger??
Bougies hebben ook een hele witte isolator en zijn brandschoon ...te arm of idd octaangehalte probleem?
Auto loopt wel aardig maar mag mischien nog tikje rijker heeft eerst met choke uitgetrokken wat sneller opgetrokken dan nu(mengsel ondertussen al wat rijker gezet).

Citaat
Geplaatst : 25-07-2007 12:21 am
pietjeprecies
(@pietjeprecies)
Lid

Het verkrijgen van loodhoudende benzine is al aardig tot 0 gereduceerd. Misschien had je het geld beter kunnen gebruiken om een gereviseerde loodvrije kop aan te kunnen schaffen.Ik weet natuurlijk niet wat je nu uitgegeven hebt en wat een loodvrije gt6 kop kost.
Volgens mij moet je nu nog steeds loodvv gebruiken lijkt mij.
Ontsteking en zo met graden komt niet zo precies. Of het nu 6 of 7 graden is. Bij mijn Spitje stel ik de voorontsteking af op het geluid
hoe het loopt dus. De motor loopt prima. Probleemloos door de APK.
Eens op advies van iemand andere naalden gebruikt en in Olst kon Geert Timmer het CO gehalte niet goed krijgen. Oude naalden er weer in en lopen als een tierelier. Van rijker of armer heb ik dus geen verstand. Wou ik ook wel zo houden. Piet.

ReageerCitaat
Geplaatst : 25-07-2007 11:45 pm
fournier
(@fournier)
Lid

Als je nieuwe uitlaatklepzittingen hebt laten monteren, dan doe je dat toch om vervolgens loodvrij te kunnen gaan tanken? Welke reden zou je anders hebben?
Wanneer je de compressiedruk laat opmeten en die is niks aan de hoge kant, dan kun je toch gewoon euro 98 tanken. Zet je carburateurs wat rijker, zodat je bougies wat meer kleur krijgen en je hebt geen last van pingelen of nadieselen.

fournier

ReageerCitaat
Geplaatst : 26-07-2007 12:47 pm
amiga4001
(@amiga4001)
Lid

Was idd de bedoeling toendertijd om de zittingen te vv door hardere voor eventueel loodvrij te gaan rijden.
Meer hoeft er aan een kop ook niet te gebeuren als ik het goed heb.
Maar ben geen specialist in deze.
Dacht mischien dat de ontsteking toch nog wat vroeger moest maar de motor loopt wel aardig nu.
Alleen die kleur van die bougies staat me niet aan.
Zal de carburateurs nog eens wat rijker zetten en zien of er iets veranderd met de kleur.

ReageerCitaat
Geplaatst : 26-07-2007 11:47 pm
Ron Breukelman
(@ron)
Lid

Ik rij al jaren met een normale Europese hogedrukmotor op Euro 95. Voeg alleen wel loodvervanger toe.
Prima lopen, geen verschil merkbaar met 98, geen pingelen, geen nadieselen en mooie schone bougies. de ontsteking normaal op 10 gr. voor BDP (1500 motor).

ron

ReageerCitaat
Geplaatst : 31-07-2007 1:37 am
Share: