Menu Sluiten

Forum

Afstelling su carbu...
 
Notifications

Afstelling su carburateurs  

 
amiga4001
(@amiga4001)
Lid

Ik heb de afstelling van mijn carburateurs(gt6 mk1) gedaan mbv de clourtunebougies.
Loopt goed echter de chokekabel dient nog steeds wat uitgetrokken te worden voor goed door te trekken.
Voor stationaire loop moet de chokekabel echter helemaal teruggeduwd.
Afstelling carburateurs of te veel speling onsteking??
Ben al aan het sparen voor een 123 ignition...

Citaat
Geplaatst : 18-07-2007 9:43 am
fournier
(@fournier)
Lid

Als de motor gewoon goed loopt en je moet wat choken als je er even 'snel vandoor' wilt gaan, vraag ik me af of je niet te 'zware' olie in de dempers van de carburateurs hebt. Bij volgas geven moet het motorvacuum de dempers omhoog zuigen, zodat de naalden uit de sproeiers komen en die meer brandstof verstuiven. Jij gebruikt nu je choke om datzelfde te bereiken. Met je choke kabel trek je de spreoeirs wat verder naar beneden, zodat er meer naald bloot komt en de uitmonding van de sproeier verwijdt. Hetzelfde effect.
Wanneer je 'lichte(re)' olie in de dempers doet, kan het zijn dat de motor bij gasgeven beter oppakt.
Het gaat dus om vacuum, wat je boven de demper moet krijgen als je de gaskleppen ineens open zet door het pedaal in te trappen. Nu kan het ook wezen dat de kanaaltjes waar dat vacuum doorheen moet om boven de dempers te komen vervuild zijn. Eerst bekijken en schoonmaken.
Het kan ook zijn dat je carburateurs niet goed vastzitten op het spruitstuk. Haal die moeren eens aan! Het kan zijn dat je vacuum verliest doordat het spruitstuk niet goed vast tegen de kop zit. Haal die moeren eens goed aan. Zijn je pakkingen gaaf?
Ben je nog steeds niks tegen gekomen waaraan het kan liggen, controleer dan of de benzine even hoog staat in beide vlotterkamers. Doe dat onmiddellijk nadat je van een rit bent teruggekomen en de laatste 100 meters 'freewheelend' bent thuisgekomen met de motor afgezet. Je kunt de vlotterhoogte ook controleren door de demperbekers met demper en al van de carburateurs af te nemen. Je moet dan de vloeistofspiegel in beide sproeiers even hoog zien staan.
Heeft dat allemaal niet geholpen, dan kan het aan je ontsteking liggen. Of je dan je geld moet uitgeven aan een electronische ontsteking? Het is jouw geld en als je er blijer van wordt iets 'leuks' voor je auto te kopen, moet je dat doen. Maar, tientallen jaren lang hebben duizenden mensen heel blijmoedig GT gereden gewoon met contactpuntjes.

fournier

ReageerCitaat
Geplaatst : 18-07-2007 12:37 pm
amiga4001
(@amiga4001)
Lid

Bedankt voor de reactie.
OLie is de originele van Su dus dat zit wel goed denk ik.
Het gaat ook niet zozeer om ineens volgas geven meer bij geleidelijk gas bijgeven gaat de motor bij boven de 2000 omw/min iets inhouden.
Carburateurs zijn in en in gereinigd en ook de vlotters heb ik zo nauwkeurig mogelijk afgesteld.
Pakkingen zijn allemaal vernieuwd.
Mischien is er iets van een vacuumlek zal alles nog eens natrekken.

Originele onsteking heeft axiale en radiale speling..revisie over 500 Euro.
Complete 123 ignition kost iets van 350 euro...
Keuze is niet moeilijk.

ReageerCitaat
Geplaatst : 18-07-2007 10:11 pm
kees bax
(@kees-bax)
Lid

Hallo Amiga, mogelijk heb je wat aan mijn onderwerp "stotteren bij 3000 toeren"enige regels hieronder. Lijkt er wel een beetje op lees alle commentaren eens goed door . Misschien kom je nog op andere ideen.Succes
Kees Bax

ReageerCitaat
Geplaatst : 19-07-2007 12:51 am
Share: