Forum
Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen
Trekoog
Al onze spitjes zijn uiteraard in topconditie, maar het blijft engelse techniek uit de zestig en zeventige jaren. Dus niet geheel betrouwbaar. Nu heb ik hem tot op heden niet nodig gehad, maar owee wat als dat wel het geval zou zijn nl. een trekoog.
Ik ben met een restauratie bezig die wel eens van de een naar de andere plaats moet. Doet dit normaal met eentrekstang, maar deze is niet lekker te bevestigen, doe hem nu aan de stabalisatorstang, maar dit vind ik eigenlijk niet fijn.
Heeft iemand een passende oplossing ?
Verder heeft er iemand ervaring met een triangel en zijn deze bij de wet nog wel toegestaan?
Groeten Ben
Nog even een reactie op een triangel.
Deze is gewoon toegestaan.
Toevallig vorig jaar bij een caravancontrole gezien.
Een motoragent haalde een camper met autotje er achter binnen.
Omdat die ..... dacht een vette buit te hebben.
Maar de technische mensen zeiden dat het gewoon mocht.
Wel ervoor zorgen dat alle verlichting aan de achterzijde goed
functioneert. Dus remlichten, richting aanwijzers en gewoon achterlicht.
Dit doe jedan aan met een stekker waar normaal een aanhanger zit.
Bij de Spit moet het kunnen als je de plastic neuskappen eraf haalt
en daar een mooie constructie aan maakt.
Op de plaats van bestemming haal je de trangel er weer af en plaatst de kappen.
Op de foto site ISW2008 staat er een afgebeeld. Iets anders dan.
Goeie reis. Piet
Mijne heren hou er rekening mee dat de auto niet op het stuurslot mag vallen tijdens het slepen.Dit is levensgevaarlijk want je hebt dan geen controle meer over de sleep.Kijk op het internet via google op: sleeptriangel: maar eens naar de diverse oplossingen.
Henk Meijerink.TAC
Mijne heren,
N.a.v. de triangel schiet mij het volgende te binnen:
Iedere auto heeft een maiximaal te trekken massa zonder beremming. Meestal is dat een beperkte massa, tot een maximum van 750 kg. De auto aan de triangel is, in geval van een Spit, ca 800 kg en kan derhalve nooit als onbremde aanhanger achter een auto of camper.
Dit kan alleen, volgens mij, met Goggo's, Fiats 500 en dat soort auto's die nog veel lichter zijn.
ron
Ja, je hebt gelijk!
Ik kom geregeld Engelsen tegen in de zuideuropese landen met een camper met een escortje -ofzo- erachter. Vogens de regelgeving in de Lage Landen kan dat echt niet! Moet je je toch beperken tot een 'Smart'-je.
Om je Spit mee te nemen, koop je dus een onderstel (Alko) van een caravan die 'voor de sloop' staat bij een dealer, met een draagvermogen van 900 o 1000 kg met oplooprem. Twee plankjes over de chassisbalken terbreedte vande spoorbreedte en dan vier flinke spanbanden; rijden maar!
fournier