Forum
Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen
Stoelen



Nieuwe boutjes zou kunnen maar ze zien er goed uit. Het lijkt er meer op dat de draad van de moer stuk is en die zit volgens mij op de bodem gelast. Ik zou langere bouten kunnen gebruiken en dan nieuwe moeren er los bij onder... Maar ik weet niet of dat kan en mag, gordels b.v. mogen volgens mij ook niet zo door het blik maar moeten ook met een lasmoer...


Een bekend euvel. In de loop der jaren is de draad uit de moer getrokken. Als je een doos draadsnijders hebt is de oplossing die herman aangeeft 'super'. Bij gebrek aan beter heb ik de oorspronkelijk bedoelde bouten erin gedraaid en dan van onderaf een extra moer op de uit de oorspronkelijke moer stekende draadeinde gedraaid. Op één plaats was de opgelaste moer verdwenen waarbij er een gat in de boden restte. Daar heb ik een 'carrosserie'-ring aan de binnen- en buitenkant van de bodem gelegd en daar de bout doorheen met een moer aan de buitenzijde. Bij de apk heb ik erop gewezen en we hebben de regels erop nagelezen. Blijkt geen bezwaar.


Ik heb gewoon de boutmaat gebruikt zoals die er in zat. Bij Ruud Sipkema had ik een kilo Engelse bouten en moeren gekocht. Boutje erin en onder de bodem een (extra) moertje erop. De kop van de bout is net dun genoeg, zodat de stoel slede er niet tegenaan komt bij het vooruit achteruit schuiven.
