Menu Sluiten

Forum

Soft top vernieuwen...
 
Notifications

Soft top vernieuwen?? hulp indien mogelijk  

 
twentsspitje
(@twentsspitje)
Lid

Beste spit eigenaren ik denk dat ik toch echt een keer toe ben aan een nieuw dak? Vandaag voor het eerst weer een stukje wezen toeren daar het hier in het oosten een lekkere aangename temperatuur was. Ik wilde de kap eraf doen en daar komt er weer een scheur in mijn softtop. Hij is gewoon "verstikt"denk ik.

Wie van jullie heeft er al eens een softtop vervangen?
Waar moet ik op letten en welk gereedschap moet ik eventueel aanschaffen? Welke softtop raden jullie aan en waar is deze het gunstigste geprijsd?

Zo wat een boel vragen......dus vanzelf ook veel antwoorden....
Alvast ontzettend bedankt voor de hulp die gaat komen.

Deze vraag staat ook onder het kopje algemeen, (ik had de werking van het forum nog niet helemaal door en toch al geplaatst, mijn excuses)
[img]file:///C:/Documents%20and%20Settings/Frank.HAMHOES/Mijn%20documenten/Mijn%20afbeeldingen/ISW2005%20064.jpg" />

Groeten uit Twente 🙂 ja ik ben d'r nog
Frank Geerdink
Twentsspitje

Citaat
Geplaatst : 25-03-2006 9:09 pm
A.M. Smit
(@smitje69)
Lid

Beste twentsspitje,
Ik zou zo zeggen, "open nog een beugel"? en lees het artikel in "de spitfire" van maart-april 2006.,
daar staat op pagina 18 een oproep voor een technische meeting met als onderwerp softtop monteren!

Dit is dan net iets vior jou!

alvast succes,

knoalsterspitje

ReageerCitaat
Geplaatst : 26-03-2006 12:48 pm
Henk Meijerink
(@henk-t-a-c)
Lid

Voor de softtop montage is al iemand uitgeloot.De gelukkige is Eric Le Coultre uit Amsterdam.Dit mag je niet weerhouden om naar Zwaagdijk te komen.Op deze meeting kun je dan zien hoe je zelf een softtop kunt monteren.Daarnaast zijn er ook nog andere onderwerpen de moeite waard om hiervoor op deze meeting te komen.

Henk Meijerink.TAC.

ReageerCitaat
Geplaatst : 29-03-2006 12:11 am
Ton Spit
(@tonspitfire)
Lid

Waar was je nou op de technische meeting?? Daar had je kunnen horen hoe het moet Frank. Was heel leerzaam, maar ze hebben niet alles voorgedaan. Lekker warm opstoken of met de auto in de zomerzon. Drie man erbij die helpen strak trekken. een tube of blik Bisonlijm en je komt een heel eind. Orginele kappen zijn dikkervan pvc en ook de ruit is dikker, ze passen beter en zijn dus sneller te monteren. Niet orginele zijn niet slecht maar net iets minder. Metalen drukkers op metalen grondplaat en niet metaal en kunststof kombineren. Dat werkt niet. Even wat wetenswaardigheden die je beslist in acht moet nemen.

Gr Ton

AFM Spit
[img] " />

ReageerCitaat
Geplaatst : 06-04-2006 5:44 pm
Herman Naber
(@a-herman)
Lid

Ja je hebt wat gemist en zoals altijd gaat het om de kleine puntjes zoals hoe strak moet je het dakje nu trekken voordat je gaat lijmen. Het was heel leerzaam[8D]

Herman

ReageerCitaat
Geplaatst : 06-04-2006 11:26 pm
twentsspitje
(@twentsspitje)
Lid

Ja ja dat geloof ik graag, en ik had er met alle plezier naar toe gewild echter ik kan me niet opdelen. Als ik het voorrecht had gekregen om de kap te laten monteren had ik natuurlijk tijd gemaakt[8D] We moesten naar het zuiden van het land om een vriendin succes te wensen, ze gaat 4 maanden naar afganistan om daar haar functie als beroeps uit te oefenen. Niet geheel zonder gevaar, vond ik toch ook wel belangrijk en dan moet je keuzes maken. beiden 2.5 uur rijden voor mij dus ik kon het een niet met het ander combineren.

Groeten en tot binnenkort in Twente
ben benieuwd of Cora nog nieuwe plekjes heeft gevonden die ik ook nog niet ken (denk ik niet[:D])

ReageerCitaat
Geplaatst : 07-04-2006 10:56 am
Share: