Menu Sluiten

Forum

Notifications

Hardtop MKII  

 
Arjen Zegers
(@arzeg)
Lid

Ik heb vandaag een Hardtop aangeschaft voor mijn Spitfire MKII.
Heb deze direct op de spitfire geplaatst en kom het volgende tegen.
Het lijkt net alsof de harftop "te kort is", als ik de bevestiging aan de achterzijde goed heb dan kom ik te kort bij de voorruit. Kennen jullie dit probleem.
Daarnaast kloppen de gaten niet van de kap en de strip boven de voorruit. De gaten in de kap zitten aan beide zijden ongeveer 5 cm verder naar binnen. herkennen jullie dit ook?
Verder de vraag of er iemand foto's heeft of een site weet waarop detail foto's staan hoe de kap bevestigd dient te worden.
De kap is in redelijke staat alleen zitten de bevestigen er niet bij.
Vandaar mijn vragen.
Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten,
Arjan

Citaat
Geplaatst : 19-01-2009 11:20 pm
Arjen Zegers
(@arzeg)
Lid

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om nieuwe gaten in de kap te maken die overeen komen met die van de verchroomde strip boven de voorruit en of dit veel werk is.

ReageerCitaat
Geplaatst : 23-01-2009 9:43 am
fournier
(@fournier)
Lid

Ga geen domme dingen doen. Zoek eerst eens uit wat er aan de hand is.
Op je vorige bericht heb ik foto's gemaakt van een en ander en aan het e-mail adres gezonden wat tevoorschijn komt als je jouw naam in dit forum aanklikt.
Helaas kon ik aleen de tekst doorgeven en de foto's niet. Dus heb ik je gevraagd me even terug te mailen zodat ik de foto's als bijlage van een gewone mail kan sturen.
Maar ik vraag me allereerst af of je wel een goede kap gekocht hebt.
Wanneer het een kap is voor een Spitfire Mk 4 of een 1500 TC zal hij echt niet passen, hoeveel gaten je er ook bij maakt.
En, als je de kap vanachter vast hebt gemaakt en de kap komt dan niet goed over het voorruitframe, dan is je voorruit frame naar voren verbogen, of je hebt de montage achter niet goed gedaan.
Dus, ga niet eerst boren en dan pas nadenken wat er aan de hand is!
Waar woon je? Er is vast wel iemand bij je in de buurt die ook een Mk 3 heeft met hardtop. Wellicht wordt er veel duidelijk als je even een kijkje gaat nemen.

fournier

ReageerCitaat
Geplaatst : 23-01-2009 11:49 am
koos
 koos
(@koos)
Lid

Het kan ook nog zo zijn dat je een MK3 hardtop hebt. Deze heeft een andere bevestiging op de Spit als een MK2 hardtop.
Dit heeft oa. te maken met een andere softtop-constructie.

Gr.
Koos

www.spitfirecentral.nl - de digitale garagebox van mijn Mk2
Nieuw! Nu ook met foto's van de revisie van mijn blok!

ReageerCitaat
Geplaatst : 23-01-2009 5:33 pm
Arjen Zegers
(@arzeg)
Lid

Ik heb van Fournier een aantal foto's toegestuurd gekregen.
Nogmaals bedankt.
De bevestiging achter de deur ziet er bij mij iets anders uit, zie een van de foto's t eberiken via de link.
Om het beter toe te lichten plaats ik een aantal foto's. Het wordt 1 foto de rest is via de volgende ink te bereiken. De bevestigingsgaten in de kap zitten ongeveer 54 cm uit elkaar. De gaten boven het raam zitten ongeveer 66 cm uit elkaar.
[url] [/url]

ReageerCitaat
Geplaatst : 26-01-2009 8:00 pm
fournier
(@fournier)
Lid

Als bij jou de bevestiging bij de deur er wat anders uitziet, dan heb je mogelijk een kap vor een Mk 3, of je wagen heeft een Mk3 koets en je kap is Mk2.
Zoals het er bij de voorrand nu uitziet, dat zelfde beeld heb ik bij mijn wagen.
Nu herinner ik mij dat ik -wanneer ikde kap erop zet- meestal voel dat er in de kaprand inderdaad twee paar gaten zitten links en rechts waar de bout in uitkomt die ik van onder op in de raamomlijsting schroef.
Wanneer je nieuwe gaten moet maken, is het de vraag of de plaatjes die in de kaprandzitten met draad gesneden in hun gat, of je die kunt verschuiven tot boven de nieuwe gaten. Anders zit je na het boren met de vraag hoe je boven die gaten zulke plaatjes krijgt met een gat met draad erin.

fournier

ReageerCitaat
Geplaatst : 27-01-2009 11:14 am
Arjen Zegers
(@arzeg)
Lid

Ik moet even kijken hoe het op te lossen is.
Voor zo ver ik weet is het een mkII. Het is wel is waar een van de laatste die gemaakt zijn. Ook volgens Britisch heritage, de kleur is nu rood, maar zou wit moeten zijn en die kleur kom ik op verschillende plekken ook tegen.
Als ik op de site van Rimmerbros kijk dan hebben ze voor de MK1, 2 en 3 de zelfde kap zij leveren zelfs de bevestigingen erbij. Bij die bevestigingen zitten ook de plaatjes met schroef draad die in de kap moeten komen. Waarschijnlijk als ik de hemel uit de kap haal dan kan ik zien of de plaatjes er in geschoven kunnen worden.
Alvast bedankt voor de reacties zover.
Ik moet denk ik eerst maar bevestigings materiaal gaan bestellen en vervolgens kijken hoe ik he passend krijg.
Aan de kap zelf ligt het volgens mij niet.
Zodra ik ermee aan het werk ga zal ik proberen er een kort verslagje van te maken. Als daar tenminste interesse voor is.

ReageerCitaat
Geplaatst : 27-01-2009 2:16 pm
fournier
(@fournier)
Lid

probeer eerst even bij Bert van Os in Leersum, of Ruud Sipkema RSIparts in Eerde, of John Schut in Soest of zij het benodigde in huis hebben. Gebruikt kost wellicht minder dan 'nieuw' uit engeland.

fournier

ReageerCitaat
Geplaatst : 27-01-2009 2:49 pm
Arjen Zegers
(@arzeg)
Lid

Afgelopen weekend heb ik weer even verder gekeken en er zitten wel gaten in de kaprand op de plek waar ze voor mijn spitfire zouden moeten zitten. Echter het plaatje met schroef draad zit op de verkeerde plaats (vermoedelijk op de plaats voor een mk3. Deze plaatjes zitten niet vast maar kan ik bewegen. De hemel van de kap is aan vervanging toe en wanneer deze er afhaal zal ik eens kijken of de plaatjes makkelijk te verplaatsen zijn.
Meer info volgt als ik er verder mee ga.

Groeten,
Arjan

ReageerCitaat
Geplaatst : 10-02-2009 9:19 am
Ron Breukelman
(@ron)
Lid

Ik heb een !500 met hardtop. De moeren in de kap zijn niet bereikbaar als de hemel er uit is. het is een soort gesloten bak waar losse platen met gaten en draad in zit. Ze kunnen een beetje bewegen om de verschillen in maatvoering op te kunnen vangen. Het inwendige draad van die van mij zijn niet meer geweldig en ik hoopte ook langs de zijde van de hemel er bij te kunnen. maar iet dus.

ron

ReageerCitaat
Geplaatst : 11-02-2009 12:10 am
Arjen Zegers
(@arzeg)
Lid

Vandaag de bekleding los gehaald en gekeken of ik de moeren zou kunnen verplaatsen. Zie het resultaat op de foto. Op de foto is de plek van de vierkante moer te zien met daarnaast de kop van een schroevedraaier waar de moer moet komen.
Het zal niet makkelijk zijn, maar zeker niet onhaalbaar.

ReageerCitaat
Geplaatst : 14-02-2009 9:15 pm
fournier
(@fournier)
Lid

Dit is toch een ervaring die we moeten vastleggen voor het nageslacht, zodat anderen die hier tegenaan lopen goed geinformeerd kunnen worden.
We zijn dus blij, Arjan, dat je je probleem op dit forum met ons deelt!
Wanneer je nog twee passende moeren kunt vinden, kan je die waarschijnlijk ook in zo'n plaatijzeren doosje op hun plek vast popnagelen.

fournier

ReageerCitaat
Geplaatst : 14-02-2009 10:20 pm
Arjen Zegers
(@arzeg)
Lid

Ik had zelf ook al aan popnagelen gedacht.
Het zal nog wel even duren voor ik verder ga.
Als ik verder ga zal ik af en toe een verslagje doen. Misschien aangevuld met foto's.
Zijn er mensen die de hemel al eens vervangen hebben en deze eventueel zelf gemaakt van bijvoorbeeld kunstleer.
Het volgende probleem wordt het verder naar achter laten hellen van de voorruit. Als ik nu namelijk de hardtop op de juiste manier op de voorruit frame heb liggen kan ik de deur niet sluiten met de ramen omhoog gedraaid.
Meer info volgt zodra ik verder ga.

ReageerCitaat
Geplaatst : 14-02-2009 11:52 pm
Arjen Zegers
(@arzeg)
Lid

Heb de afgelopen dagen het frame van de voorruit losgehaald en beter uitgelijnd met de body / deuropening. Inmiddels het ik het frame ook weer vastgezet. Er is nu alleen een kier tussen onderkant frame en de body aan de kant van de motor kap.
Komt dit doordat het frame niet rechtop genoeg staat?
Als het lukt zal ik foto's plaatsen.
Door bovenstaande actie past de Hard-top nu wel goed.

gr. Arjan

ReageerCitaat
Geplaatst : 27-02-2009 4:27 pm
Share: