Menu Sluiten

Forum

Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen

Gaatjes in de accub...
 
Notifications

Gaatjes in de accubak  

 
Chris van Miltenburg
(@harlinger)
Lid

Hoi Medespitters,

Na een druk jaar, en het missen van het treffen dit jaar, ben ik begonnen de spit eens goed aan te pakken, daar het meeste al eeeeerg lang geleden was.

Na nieuwe radiateur, motersteunen, slangen, klemmen,kabels en wat al niet meer, nu dus de accu, ja, die is ondanks druppellader overleden.

Maar goed, nu bleek bij het uitpakken van de accu het bakje er mooi bijstond, maar helaas, bij het verwijderen van een plaatje onder de accu bleek dat de vorige eigenaar hier een of andere "roestwerend"?? spul op gesmeerd had, ipv goed te behandelen zitten er nu dus her en der kleine gaatjes in.

Nu, na een goede behandeling met Rustyco dacht ik zo, er een "nieuwe bak"in te maken van polyester.........of..........tips zijn welkom.

Laat het maar weten. Ik kan wel wat lassen, maar niet dit fijne werk.

Citaat
Geplaatst : 12-12-2012 5:28 pm
fournier
(@fournier)
Lid

Om daar te gaan zitten lassen lijkt me ook wel wat 'spetterend'. Nu aten we gister groenten uit blik, en dat bracht me op de gedachte dat je ook kunt uitzoeken of het mogelijk is de bodemgaatjes met tin te dichten. De binnen- en buitenwand van een blikje is ook 'vertind'. We weten ook dat carrosseriebouwers de naden van de deuren -bijvoorbeeld- kunnen 'opdikken' met tin om ze mooi evenwijdig en nauwsluitend te maken. Ik weet niet of dit gedaan wordt met gewoon 'soldeer'-tin, maar dat moet op het internet te vinden zijn.
Laat je ons weten tot welke oplossing je gekomen bent?

ReageerCitaat
Geplaatst : 13-12-2012 11:34 am
Chris van Miltenburg
(@harlinger)
Lid

Ging net iets mis denk ik???

Goed, wel ik zit nu op zee, en hoop na de kerst weer thuis te komen, dus ik heb nog even, maar dat 'tin"verhaal neem ik even mee.

Hier ophet werk hebben we ook vloeibaar staal, is ook een optie.

we zien wel. wordt vervolgd.

ReageerCitaat
Geplaatst : 13-12-2012 10:12 pm
pietjeprecies
(@pietjeprecies)
Lid

Dag Chris

Wat Wim (Fournier) schrijft is een mogelijkheid.

Ik heb bij Rustburster de cursus CO2 lassen gedaan (een aanrader die al vele TSC leden gedaan hebben) en daar kwam ook het vertinnen aan de orde.

Nadeel is wel dat je een goede brander moet hebben , want je moet een groot deel van de auto warm maken dwz de warmte wordt snel afgevoerd.

Je gebruikt daarvoor van die grote driekante staven tin van 30cm lang.

Wat je ook kunt doen is bij de goed bouwmarkt vertin pasta kopen. Dat wordt gebruikt bij het solderen van koperen waterleidingen

Het is een klein blauw potje met rode dop heet TIN-IT 40/60 en staat naast het potje S39.

Behouden vaart (of goede reis) en succes als je weer thuis bent.

Piet

ReageerCitaat
Geplaatst : 13-12-2012 11:29 pm
Ben Vriens
(@ben)
Lid

chris

Bij de opknapbeurt van mijn spit was de bodem van de accubak ook geheel gatenkaas zo erg dat er een nieuwe bak in moest. Ik heb toen de bovenste rand laten zitten en enkele cm's eronder de bak er af geslepen en toen van de nieuwe bak het bovenste deel verwijderd en het onderste zo in de oude resten laten zakken en dit geheel vast gelast. Dit lijkt me voor jou nogal veel werk, want als je het roest proces stopt, er een passende kunstof bak in maakt en de accu deugdelijk vast zet is het volgens mij apk bestendig.

groeten Ben

ReageerCitaat
Geplaatst : 13-12-2012 11:34 pm
Chris van Miltenburg
(@harlinger)
Lid

Hoi Allemaal,

Wat de APK betrefd. voor zover ik na kan gaan is de accu er al 5 jaar niet uit geweest, alleen losgekoppeld ivm laden tijdens stilstand.

De tips zijn goed, daarvoor mijn dank. Maar bij eventueel vertinnen, zullen de gaatjes wel wat groter worden, daar alle sporen van roest volgens mij verdwenen moeten zijn. Een nieuwe bak is niet nodig, daar het geheel er verder nog goed uitziet,.

Met al die optie`s moet je ook steeds meer keuzes maken, maar goed, daar is het forum dan ook voor bedoeld, want de "makkelijkste"oplossing, waar jezelf in eerste instantie aan denk, hoeft natuurlijk niet de beste te zijn.

ReageerCitaat
Geplaatst : 14-12-2012 2:56 pm
Share: