Forum
Het Forum wordt nog maar sporadisch door onze clubleden bezocht.
Heb je vragen over de spitfire dan kan je die beter in onze Facebookgroep "Triumph Spitfire Club NL" stellen.
Ben je lid van onze club, dan vind je in de map Documenten het bestand:
"Samenvatting van technische vragen gesteld op het Spitfire Forum" met meer dan 500 pagina's met technische onderwerpen
afstelling motorkap
tijdens het rijden op vooral klinkerwegen, zit er in de motorkap nogal wat beweging, wat resulteerd in een rammelend geluid.
is er iemand die mij kan vertellen, hoe de motorkap moet worden afgesteld, vooral hoe strak de conische rubbers in de zitting moeten zitten wanneer de kap gesloten is.
groet Eric
Dag Eric
Als je goede sluitingen hebt moet je een zodanig zware druk
uitoefenen dat de hefboon net over het heuveltje heen gaat.
Heb je slechte sluitingen die dus behoorlijk versleten zijn
dan kun je net afstellen wat je wilt maar dan rammelen
ze zo weer open op een klinkerweg.
Kijk goed naar de kwaliteit van die heuveltjes, daar waar het
rolwieltje overheen moet. Is dat enigzins versleten dan
kun je ze beter vervangen. Heb je ook weer mooi glimmend chroom.
Ik heb geprobeerd er een nieuw heuveltje op te lassen,
maar ben daar mee gestopt omdat je er niet goed bij kunt.
Piet